Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kål?

  • 21 september 2000

    Vad gör man med alla kålsorter? Bra förslag?

  • 23 september 2000

    Att bara koka upp vitkål och servera med smält smör och havssalt tycker jag är supergott.

  • 25 september 2000

    Jättegod ostkål med tapenade:500 g vitkål1 knippe dill125 g ost1 schalottenlök2 msk olivolja2 msk vattenTapenade:30 g svarta oliver30 g inlagda soltorkade tomater1 msk kapris2 st vitlöksklyftor1 dl olivoljasalt och pepparSkär kålen i tunna strimlor, hacka dillen och grovriv osten. Skala och hacka löken. Häll olja och vatten i en vid gryta. Lägg i kälen och låt den fräsa ca 2 min utan att den tar färg. Dra grytan från värmen och rör ner ost, dill och lök. Rör om så att osten smälter.Tapenade: Kärna ur oliverna och hacka dem grovt tillsammans medtomater, kapris och vitlök. Lägg ner ingredienserna i en mixer. Häll i oljan och mixa till en jämn puré. Smaka av med salt och peppar. På bilden är ostkålen toppad med tapenade och garnerad med hyvlad, stekt vitlök.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.