Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kall matlåda?

  • MadeleneReschke 1 maj 2012

    Hejsan. Imorgon skall jag vara borta i 10 timmar och har endast tillgång till matlåda. Inga affärer finns. Och ingen mikro, så maten måste vara kall. Någon som har tips på något gott, förutom traditionella mackor?

  • Amika 1 maj 2012

    Pastasallad {eat}
    potatissallad med kallskuret, alltså skinka eller kall grillad kyckling.
    Wraps eller pitabröd fyllda med grönsaker och kött och så kan du ta med en dressing eller dipsås till.
    Valfri soppa i termos. Du kan även stoppa varmkorv eller så i termos också, tillsammans med vattnet du kokade den i, så håller den sig varm. :)
    Kladdig pastasallad

  • The_mama97mia 1 maj 2012

    Paj tycker jag kan funka att äta kall!
    Din favvo paj annars mina minimala smördegspajer - men du har kanske int tid att förbereda sånt just idag.

  • smulpajen1 1 maj 2012

    Alla typer av sallad e ju supergott och går att variera i det oändliga. Med dressing, bröd och kanske en frukt blir det en bra måltid. Annat som funkar kallt är till exempel pannkakor med fruktsallad, keso eller en yoghurt till.
    Om du trots allt vill ha något varmt kan du ju ta med varm soppa i termos. Vet att en del har varmkorv i termos också. Dock vet jag inte hur länge de håller sig varma eller hur nyttigt det är med varmhållen mat, men ett litet tag går säkert.

  • smulpajen1 1 maj 2012

    Sorry Amika! Såg inte att jag gav nästan samma råd som dig;))

  • puhbjornen 1 maj 2012

    Wraps, det går ju att fylla med nästan vad som helst. Om man vill ha någon typ av sås i dom brukar jag ta med den vid sidan av så att inte brödet blir alldeles mosigt!

  • zimbizz 1 maj 2012

    Jag brukar göra en snabb ost och skink paj. Den funkar alldeles utmärkt kall. Eller pastasallad e alltid gott. :)

  • Miltons7a 1 maj 2012

    Gör en pastasallad av något slag med pasta . ost., ett kokt ägg, tomat, gurka, oliver , minimajs dvs det du har hemma.

    en baguett med brie ost ,sallad och salami ,tomat

  • mattjejen 1 maj 2012

    Mitt tips är min kalla räkpaj med en god sallad tex dillsallad... blir en god å lite lyxig matlåda{eat}
    Kall räkpaj
    Dillsallad till kräftskivan

  • Lenkan 1 maj 2012

    Köp färdiggrillad kyckling och gör en enkel sallad till. Eller färdig potatissallad.
    Enklare än så kan det inte bli.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.