Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kallsås

  • NewDown 22 augusti 2008

    Behöver hjälp :omed förslag på en kall sås som kan passa till kyckling klubbor och ris alt potatis i någon form.

    Som bas har jag turkisk yoghurt som jag behöver göra av med men har idétorka på vad jag ska smaksätta den med.

    Är det någon som har något bra förslag att dela med sig av?????

  • ikah 22 augusti 2008

    Curry, lite salt ev. vitlök

  • Mammamu 22 augusti 2008

    Jag brukar göra en sås med creme fraiche (kanske går det med yoghurt också), majonnäs, vitlök, chilisås (alltså starkare ketchup), chilipulver. Jag har tyvärr inga måttangivelser utan brukar smaka mig fram.....

  • Dintan 22 augusti 2008

    Blanda youghurten med tacosås i valfri styrka.

  • Mammamu 22 augusti 2008

    ................. glömde att nämna salt ..................

  • salsa 22 augusti 2008

    Gör en chiliaioli.

    yoghurt, majonnäs, flingsalt, malen svartpeppar och chilipulver. Har du färsk chili hemma så använd det.

    Kan inte ge dig mängderna eftersom jag höftar i hop det.

  • Gourmet-Ia 22 augusti 2008

    Denna är riktigt god:

    Vitlökssås med rosmarin

    Går nog bra med turkisk yoghurt också.
    Låt såsen gärna stå och dra en stund i kylskåp.

  • majamia 22 augusti 2008

    Denna är mkt go och skulle passa även till din kyckling!

    God grillsås

  • MatAnders 22 augusti 2008

    Jag skulle nog blanda i lite spiskummin, curry och några droppar citron och lite finhackad persilja till.

  • grill 22 augusti 2008

    Jag gjorde kyckling bitar i ugnen som hade fått legat ett dygn i marinad, sen doppade vi i denna dressing och det var kanon gott... (Y)(Y)

    Currydressing

  • zudette 22 augusti 2008

    Hade det inte redan funnits här så hade jag lagt ut ett recept på kall bearnaisesås. Dragon passar ju så bra till kyckling! Funkar säkert att använda yougurt som bas istället för creme fraiche - improvisera!

    Kall bearnaisesås

  • NewDown 22 augusti 2008

    Tack för alla förslag, känns könt att det finns folk som är givmilda med ideér när man själv får idétorka tummen upp(Y) till er för alla förslag. Jag ska nog hitta ett recept som passar.(L)

  • SDMaya 22 augusti 2008

    Annanas och curry är super gott till kyckling och ris.:p

  • evaldo 22 augusti 2008

    Grillsås med mango chutney

    1 burk crème fraiche
    2-4 matskedar mango chutney
    1 pressad vitlöksklyfta
    Lite salt

    Rör i hop - smaskens!
    Passar till klyftpotatis, pommes frites, grillat kött och kyckling.
    :p

  • tilda 23 augusti 2008

    Blanda helt enkelt yoghurten med sweet chilisås till önskad styrka. Jättegott! Den passar även bra till panerad fisk.

  • boz1965 23 augusti 2008

    Kinesisk sötsur sås (restaurangvarianten) är god även när den är kall.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.