Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kålrabbi

  • littlejohn 23 januari 2011

    Har hört och läst om kålrabbi rätt mycket de sista veckorna. Nu undrar jag om det är någon som använder det och isåfall hur?
    Hur är det att odla kålrabbi, nån som försökt?

    Det verkar som om det smakar mycket bra och är lätt att använda.

  • Mistys 23 januari 2011

    Jag har använt den rå ibland när vi gör grönsaksdipp. Jättegod skuren i bitar att dippa. Saftigare än man tror.

  • ylven 23 januari 2011

    Hej!
    Jag har odlat det och det gick jättebra och lätt. Rekommenderas. Gott att ugnssteka tillsammans med morot och nypotatis till sommarens grillningar. /ylva

  • nilu 23 januari 2011

    Vi äter LCHF-mat och gör kålrabbigratäng i st f potatisgratäng. Gott.

  • Lena 23 januari 2011

    Man kan även använda den i rotmos istället för kålrot. Blir mycket godare.

  • sikaal 23 januari 2011

    Det är säkert lätt att odla kålrabbi om man inte har de {angry-annoyed}- sniglarna! De åt upp alla plantor utan tre. Dessa blev urgröpta av några konstiga "dammiga" (blad-)löss. Jag minns dock att min morbror hade många, både gröna och lila, utan problem.
    Kålrabbi är gott, både rå och kokt! Tänk bara på att den inte har lika lång koktid som potatis.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.