Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kalvrygg

  • Snorkfroken 22 januari 2008

    Var och skulle köpa kalvrygg idag. Får då högrev istället som dom sa är samma sak som kalvrygg pga att finare än vanlig högrev och kommer från större kalvar :o
    Kan detta verkligen stämma?

  • ikah 22 januari 2008

    Vad har du kalvrygg till?:o Har aldrig hört det förut.
    Högrev har jag till grytor och soppor.:)

  • Snorkfroken 22 januari 2008

    Kalvrygg har jag när jag kokar dillkött. Därför blev jag så fundersam när dom sa att högrev är samma sak som kalvrygg.
    För mig är kalvrygg och högrev två skilda köttsorter men jag kanske har fel? :o

  • Okänd 22 januari 2008

    högrev är väll den översta delen av kalvryggen???

  • Snorkfroken 22 januari 2008

    Skrivet av zarre den 22 jan 2008

    högrev är väll den översta delen av kalvryggen???


    Ingen aning :o
    Men förhoppningsvis kan dom sin sak i köttaffären. :p

  • Okänd 22 januari 2008

    jo det är sant ...-men lita aldrig på en slaktare som är vegitarian..:p

  • Snorkfroken 22 januari 2008

    Skrivet av zarre den 22 jan 2008

    jo det är sant ...-men lita aldrig på en slaktare som är vegitarian..:p


    :D Kanske skulle frågat det först innan jag handlade :p :D

  • ikah 22 januari 2008

    Skrivet av zarre den 22 jan 2008

    högrev är väll den översta delen av kalvryggen???


    Jo, det stämmer!:)

  • ThomasP 22 januari 2008

    Högrev sitter på alla nötdjur vuxen som kalv men kalvens är ju mörare och inte lika mycket insprängt fett i den( Jag tror att du vart lurad) De sålde säkert en högrev av ett fullväxt djur.
    // Thomas

  • Snorkfroken 22 januari 2008

    Skrivet av Tpersson den 22 jan 2008

    Högrev sitter på alla nötdjur vuxen som kalv men kalvens är ju mörare och inte lika mycket insprängt fett i den( Jag tror att du vart lurad) De sålde säkert en högrev av ett fullväxt djur.
    // Thomas


    Får hoppas att jag inte har blivit lurad :'(
    Jag ifrågasatte detta men dom hävdade att det är samma men att det kallas för högrev för att kalven är äldre men inte fullvuxen.
    Om inte annat så lär jag kanske märka det när vi ska äta dillkött om jag blivit lurad eller inte.

  • evaldo 22 januari 2008

    Kalvrygg är namnet på unga kalvars ryggbit som vid vuxna kossor går under namnet högrev

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.