Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kassler

  • sonja55 14 augusti 2008

    Här kommer ett omtyckt recept bland våra vänner som dessutom går fort att göra

    Kassler med grädde och grönpeppar (Y)(Y)(Y)

  • sonja55 14 augusti 2008

    Här kommer ett recept som är omtyckt bland våra vänner som dessutom går fort att tillaga (Y)(Y)(Y) Kassler med grädde och grönpeppar

  • Nallepuh13 14 augusti 2008

    Den här jättegoda kasslergrytan åt vi idag den kan varmt rekommenderas(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)
    Dragondoftande kasslergryta

  • Glitterfia 14 augusti 2008

    Här är min favorit :D

    Inbakad kassler

  • Disen 14 augusti 2008

    Kassler tycker jag är jätte gott. Kokt kassler med dillsås..mmm..smaskigt.
    Jag har oxå en " Afrikans kassler" i mina recept. Det finns så mycket gott man kan göra. :p

  • marwis 14 augusti 2008

    Jag brukar skiva kassler och lägga den i en marinad av soja, olja, honung, sweet chilisås, riven vitlök. Sedan grillar jag den på grillen och serverar med det "vanliga " till grillat(Y)

  • lennali 14 augusti 2008

    Jag gillar kassler och det tillagas rätt så ofta i mitt kök.

    Några förslag:
    Svartvinbärsmarinerad kassler
    Kasslergryta med pasta
    Gratinerad kassler med champinjonstuvning
    Fredagskassler
    Exotisk kassler
    Broccoli och ost på kassler

  • ScarlettRose 4 oktober 2010

    Jag har en fråga gällande tillagningen av kassler.
    Jag har läst att varmrökt kassler kan ätas - varm eller kall - direkt ur förpackningen, medan kallrökt bör tillagas först.
    Men hur gör man med kanterna? Det är ju ett lager av någonting utanpå köttet. Vad är det? Och kan man äta det eller ska det skäras bort?

  • Gul13 4 oktober 2010

    Skrivet av ScarlettRose den 4 okt 2010

    Jag har en fråga gällande tillagningen av kassler.
    Jag har läst att varmrökt kassler kan ätas - varm eller kall - direkt ur förpackningen, medan kallrökt bör tillagas först.
    Men hur gör man med kanterna? Det är ju ett lager av någonting utanpå köttet. Vad är det? Och kan man äta det eller ska det skäras bort?


    Det beror på hur mycket fett det är längs kanten. Mycket fett=jag skär bort det, lite fett=jag skär inte bort det.

  • Disen 4 oktober 2010

    Glömde denna som är en utav mina favoriter. {eat}

    Krämig kassler och ostsås

  • 123Linnea 4 oktober 2010

    Vi har kassler då och då - inte för att direkt är en favorit, men den står sig länge så det är smidigt att ha hemma.
    På senare tid har jag helstekt kasslern - det har mina barn verkligen uppskattat. Då kan man ha kokt potatis och senapssås till - jättegott faktiskt!

  • Marre73 4 oktober 2010

    Har en hel del kasslerrätter, men funkar även bra istället för skinka i skinksås, som tillägg i broccoligratäng mm mm(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.