Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kebab

  • zigge4 18 oktober 2012

    Hej!

    Jag undrar om man kan lägga det receptet med kebab på piazzan efter man har stekt det, enligt receptet?

    http://www.matklubben.se/recept/kebabsplit_hemgjord_loevtunn_76081.html

  • MagnusClar 19 oktober 2012

    Det där såg gott ut, det måste provas!

    Om man tittar på hur Pizzabagarna gör så lägger dem på kebaben efter att de tagit ut pizzan ur ugnen. Så jag skulle tro att man kan göra likadant med denna?

  • maxxess 19 oktober 2012

    Jag har gjort receptet många gånger, men nu var det nog nått år eller *host host* ett par sedan.
    Att kavla ut färs mellan bakplåtspapper är smått genialiskt, trodde jag kommit på något men såhär i efterhand så finns det gott om andra med samma idé, tidigare än min genialiska idé ;-)

    Hur som helst, detta är bästa sättet att efterlikna kebab man köper på gatan.

    Om man kavlar tillräckligt tunt blir det nästan genomskinligt, man drar av toppen, vänder ned hela rasket med köttsidan nedåt. Då lossnar papperet på toppen inom ett par sekunder, sedan steker man som vilket kött som helst.

    Nu när vi vet tekniken, vilken är bästa kryddningen?

    EDIT: På pizzerior lägger man på köttet efter gräddning, mitt tips är att prova själv. Det beror på hur du steker/gräddar..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.