Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Knasiga kombinationer

  • Helida 20 mars 2009

    Jag äter tomat med socker och leverpastejmackor med senap. MUMS(Y)

  • anmawa 20 mars 2009

    (N)Min man brer alltid smör på mina nybakta kanelbullar. Ost eller ädelost på pepparkakor är ljuvligt.(L).

  • lotta42 20 mars 2009

    min kusin hade ketchup på ärtsoppan förr men han har väl vuxit ifrån det idag hoppas jag.
    :D

  • lotta42 20 mars 2009

    Skrivet av anmawa den 20 mar 2009

    (N)Min man brer alltid smör på mina nybakta kanelbullar. Ost eller ädelost på pepparkakor är ljuvligt.(L).


    smör på nybakade bullar är jätte gott ....
    ädelost på bullar vet jag inte. jag brukar som barn hälla lite grädde på pepparkakorna så grädden sögs in i kakan, eller smör och ost på pepparkakan.

  • Amika 20 mars 2009

    Kom på att jag är ganska ensam om i mina kretsar om att äta pannkaka eller våfflor med pressad citron och lite strösocker på istället för sylt. Fräscht och jättegott. :)

    Något konstigt jag stötte på när jag var på island var att många hade socker på vanlig grönsallad... Det var inte lika gott... :p

    Lemoncurd på brie är också gott. :D

  • MammaLena 20 mars 2009

    Chokladpudding och formfranska:)
    (man tar och skedar upp chokladpuddingen på en skiva formfranska, eller doppar franskan i chokladpuddingen)

  • Fiona 20 mars 2009

    Som redan nämnt pannkakor med stekt korv och jordgubbssylt :-D Mums!
    Knäckebröd med smör och potatismos på
    Pepparkakor med smör
    Rotmos med ketchup på
    Fläskpannkaka med jordgubbssylt
    Klassikern kalla pannkakor bredda med smör o sockrade
    Rostat bröd med fiskpinnar och ketchup på

    Det är det jag kommer på nu... men så brukar jag ju inte tycka det jag äter är konstigt, utan utgår från vad jag fått höra av andra..

  • Gia1 20 mars 2009

    Skrivet av marilyn den 20 mar 2009

    Fralla med leverpastej och majonäs är supergott!! :)

    Gärna med rå lök på också...*mmm* :p

  • Nettie 21 mars 2009

    Har en kompis(L) som gillar snabbmakaroner med bearnaisesås:o

  • boz1965 21 mars 2009

    Skrivet av lena4 den 17 mar 2009

    Appropå pannkaka och falukorv.!
    Finns det andra knasiga kombinationer som man äter ihop?

    Min son vill ha rökt skinka och marmelad på samma macka.
    Jag vill ha kanel på blodpuddingen.:D



    Läser man serier så har Gaston en favorit: Stekt torsk med jorgubbssås och vaniljglass. :D

  • boz1965 21 mars 2009

    Själv gillar jag kavringmacka med skivad kokt potatis och skånsk senap.

  • Okänd 21 mars 2009

    Färska stekta flundror med brun sötsur sås och lingonsylt, färsk nypotatis kokt i dill.
    Knäckemacka.
    Inte ens oxfilé slår detta!

  • lillawe 21 mars 2009

    Tycker att ost med senap på en hårdmacka är gott, min far älskade detta!
    min man ska alltid ha ketchup till pizza..:'(

  • cecland 21 mars 2009

    Macka med smör, ost, bananskivor och grovmalen svartpeppar! Det tycker folk tydligen är konstigt.

    Håller med alla er som gillar korv till pannkaka. Jag blandar gärna i korv, köttfärs eller andra grejer när jag gör ugnspannkaka. Men jag tar inte det extra steget och har jordgubbsylt på ;-)

  • Okänd 21 mars 2009

    En knäckebrödsmacka med keso och kaviar är mums.
    På vetelängdsskivor vill jag gärna ha smör, likaså på pepparkakor.
    När jag äter ostbågar tuggar jag i mig banan samtidigt, hua va gott......Det ska tuggas samtidigt.

  • lena4 21 mars 2009

    När du tuggar banan och ostbågar samtidigt låter det som om du inte vet hur fort
    du ska få i dig allt . Frosseri!!!!!!!!

  • Okänd 21 mars 2009

    Skrivet av lena4 den 21 mar 2009

    När du tuggar banan och ostbågar samtidigt låter det som om du inte vet hur fort
    du ska få i dig allt . Frosseri!!!!!!!!

    Vadå frosseri.......Så glupsk är jag inte.......Stör mitt inlägg dig???? Det verkar så.

  • lena4 21 mars 2009

    Nej , nej smaken är som baken.:D:D:D
    Ingenting är konstigt.: Vi har alla olika smak(Y)(Y)(Y)

  • lillawe 21 mars 2009

    Kul inlägg Liliane! Härligt med människor som har lite olika vanor.. för det är väl dettainlägg ska handla om:(:Z

  • farmoringer 21 mars 2009

    Ja, här var det frågan om knasiga kombinationer. Det verkar som om många har frosseri i så fall tycker jag...:p
    Min man (L), tycker man ska ha rödbetor till janssons frestelse. Det tycker jag låter konstigt. Har fortfarande inte provat men gör det säkert en dag.. :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.