Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Knasiga kombinationer

  • fajnifer 7 april 2009

    jag är ju inte sådär jätteförtjust i julskinka.
    men en vän visade mig hur hon åt och hon hade äppelmos med curry i och bredde det på julskinkan som hon åt på sitt bröd!

    måste säga att det är riktigt gott:)

  • Dintan 7 april 2009

    Curry och äpple brukar funka med fläskkött så det låter riktigt gott!

  • MammaModesty 8 april 2009

    Vi äter socker på fläskpannkakan.....

  • zigge-z 8 april 2009

    ostbagar med choklad ar super gott!!(Y)

  • crollan 8 april 2009

    Jag tycker förstås att min svärfar är lite knasig som tar limgonsylt till lasagnen.
    Ska man det ? :'( :o

  • anneli1989 8 april 2009

    När jag för ett par år sen flyttade hem till min kompis och hennes familj fick jag lära mig att skivad rå banan var standrad till köttfärs sås med spagetti. Lite ovant först ,em mu har jag atgit traditionen vidare och äter alltid banan till köttfärsen. rikigt gott!

  • Amika 8 april 2009

    varm mjölk med honung och chili... Då somnar man gott sen, alldeles varm inombords. :)

    Mosad avocado och cremefraiche med lite vitlök och salt på kokta makaroner smakar gott enligt min mun. :)

  • Phillipha 8 april 2009

    Chokladpudding men krossat knäckebröd och kall mjölk!

    Macka med ost som man "micrar" och sen på med marmelad

    Smör och oboy pulver på våfflor

  • josefinen 8 april 2009

    ketchup och bearnaisesås blandat till typ allt, pommesfrites, ris, makaroner. SÅ GOTT

  • popik 8 april 2009

    När jag var liten så älskade jag knäckebröd med sirap på.

  • kockenamatoren 8 april 2009

    Pannkaka med skivad lagrad herrgårdost och currykrydda MUMS...

  • Dintan 8 april 2009

    En dum fråga.....

    Hur uppkommer alla möjliga och omöjliga kombinationer.

    Jag gillar chips och jag gillar lingonsylt, alltså borde det vara gott ihop, eller?

    Jag gillar sockerkaka och jag gillar falukorv, alltså borde det vara gott ihop.......

    Hur kommer man på att prova?

  • busan37 8 april 2009

    Öl och choklad ihop är jättegott (Y)

  • fiddili 8 april 2009

    Oj... :D
    Tacos och ketchup
    Mc D Strips med deras chokladmilksake
    Kanelbullar och ost
    Mosad banan, krossat knäckebröd, mjölk och oboypulver.
    Senap och ostmacka
    Kaviar, ost och gurk macka
    Banan och curry macka
    Brieost och hallonsylt

    Det är bara lite om vad jag kan komma på så här på rak arm...:p

  • Lena 8 april 2009

    Har en dotter som tog kaviar på varmkorven då hon var liten... Sonen äter färskpotatis kall med skal på...

  • Dintan 8 april 2009

    Skrivet av Lena den 8 apr 2009

    Har en dotter som tog kaviar på varmkorven då hon var liten... Sonen äter färskpotatis kall med skal på...


    Äter inte alla kall färskpotatis med skal på?

    Det bästa som finns!

  • Haw 8 april 2009

    Min tvååriga son äter macka med smör, leverpastej och ost. Måste alltid vara ost överst på mackan, vad som än är under... knasigt!!!
    Annars har man väl en hel massa mer eller mindre konstigheter för sig i köket...

  • Majainorr 8 april 2009

    Har en sån som äter smörgåsrån med tunt skivad kassler på...

  • lillawe 8 april 2009

    Skrivet av farmoringer den 21 mar 2009

    Ja, här var det frågan om knasiga kombinationer. Det verkar som om många har frosseri i så fall tycker jag...:p
    Min man (L), tycker man ska ha rödbetor till janssons frestelse. Det tycker jag låter konstigt. Har fortfarande inte provat men gör det säkert en dag.. :D
    detta inlägg kommer såå långt senare, men jag älskar rödbetor till Janssons, nästan ett måste
    glad påsk // lillawe

  • lillawe 8 april 2009

    Skrivet av fajnifer den 7 apr 2009

    jag är ju inte sådär jätteförtjust i julskinka.
    men en vän visade mig hur hon åt och hon hade äppelmos med curry i och bredde det på julskinkan som hon åt på sitt bröd!

    måste säga att det är riktigt gott:)

    ingefära är också gott att blanda i..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.