Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Knasiga kombinationer

  • L81968 26 juli 2009

    Hade ett race där jag drack kaffe med honung och mjölk. (H)
    Hm, hur kan folk som tidigare rynkat åt min latte-kombination plötsligt hurra och heja när Paolo Roberto gör en pannacotta med den här kombinationen! ? Plötsligt är det rumsrent! :o
    Nåja, jag får väl trösta mig med att jag var "först"! :p

  • L81968 26 juli 2009

    Apropå honung på mackan... När jag cyklade Vätternrundan så fick vi runda brödbullar som de skurit p mitten och hällt en massa honung emellan. Det var vid sista stoppet vid Medevi brunn. Vilken kick sista milen! Mums :D

  • L81968 26 juli 2009

    Min yngsta dotter som idag är 11 hade en period då hon åt vitlökssill på Polar-macka till frukost! :D Det stod hon sig bra på fram till lunch!

  • annica_johansson 26 juli 2009

    Ja, jag tycker det är jätte(L)gott med jordgubbssylt till blodpudding:p
    mumms(L)

  • Rosageisha 26 juli 2009

    Oj, så många roliga kombinationer det finns! *fniss*
    Som barn ville jag ha senap på min chokladpudding- det har jag dock vuxit ifrån!
    Numera vill jag ha hjortronsylt till pizza med banan, skinka och curry! Mums!!!

  • KULLA59 27 juli 2009

    Macka med messmör och gustavskorv är jättegott.

  • Littlechef 27 juli 2009

    Jag fick en god kombination från min mormor med våfflor smör och ägg ^^ Jätte gott fungerar även med ost :)

  • Okänd 27 juli 2009

    Skrivet av Majainorr den 26 jul 2009

    Skrivet av sivan52 den 9 jun 2009

    När jag gick i skolan och vi fick potatismos så tog jag lite extra mos och lade på knäckemackan.
    Jättegott!!
    Jag gillade också mjuk pepparkaka med iskall mjölk


    Potatismos på knäckebröd ÄR jättegott!!


    Men inget slår kall rotmors på knäckemackan!

  • Okänd 27 juli 2009

    En av de knasigaste kombinationer som finns kommer jag ihåg att min morfar blandade ihop till frukost, han kallade det för ibetet, ja lite svårt att begripa kanske!
    I-betet, var det.
    Han skulle ha sin älskade spillkum som han sa, alltså en porslinsskål.
    I den här bröt han ner bröd av olika slag som hade blivit lite torrt efter några dagar i brödburken, både grovt och fint matbröd, gärna ett par vetebullar, strödde över en ansenlig mängd socker, en rejäl klick smör, en skvätt grädde och till sist kaffe så att det täckte brödet.
    Det var frukost på Norska det brukade han säga när han avslutat måltiden!

  • thewhy 27 juli 2009

    Roliga kombinationer =)
    Själv har jag dessa;

    Sirap till Palt.. Fast det kanske inte är så "ovanligt"? Jättegott i alla fall.

    Knäckebröd med korv och majonnäs.. precis som en annan nämnt tidigare.

    Skivad banan med ovispad grädde = mums.

    Hamburgerdressing till tacos.

    Hamburgerdressing till korv med bröd.

    Äter mina popcorn med allroundkrydda.

    Frukostmacka med smör, kaviar och ost som värms i micro 30 sek.

    Har säkert fler, men man tänker ju inte på dem. Känns så naturligt för en själv!! :p

  • Cassiopeya 27 juli 2009

    Skrivet av marwis den 17 mar 2009

    Som jag skrev i en annan tråd med samma ämne: Popcorn och glass!!!! (Y)
    Har du inte prövat så gör det!:D


    Vi åt alltid popcorn med glass i tjejgänget när jag gick på gymnasiet, det hade jag nästan glömt :) gott var de!

  • Cassiopeya 27 juli 2009

    Skrivet av zudette den 17 mar 2009

    Skrivet av EmmaEr den 17 mar 2009

    Jag gillar blodpudding med hallonsylt, har hört att det är lite konstigt.. :p


    Det är det enda sättet man kan äta blodpudding på!!!(Y)

    ......men folk verkar som sagt tycka att det är lite knäppt.....:p


    Isch det ska ju vara lingonsylt! ;)

  • Cassiopeya 27 juli 2009

    Skrivet av anmawa den 20 mar 2009

    Jag är uppväxt i Skåne. Där serverade dagmamman sirap till blodkorven(L). Bästa kompisen hade socker på den stekta potatisen:(. Min pappa hade alltid sirap istället för chokladsås på glassen(Y). När man handlade med mormor på Ica i Påarp så fick man alltid en rå prinskorv i charken och så luktade det nymalt kaffe. (L)


    Åh rå prinskorv i charken var livet när man var med mamma och handlade när man var liten :D

  • Cassiopeya 27 juli 2009

    Inte vet jag om det är konstigt, men det påstås det! Kanelbulle med smör och ost!! Så ska den ätas, gärna lite varm, mums!!! :p

  • Dansmyran 27 juli 2009

    Lingonsylt till all slags fisk ska det vara. Det absolut godaste är potatis med fiskbullar i äggsås och lingonsylt. Mmmm :p

  • russinbullen 27 juli 2009

    Stekt ägg med mycket ingefära i tunnbröd!:p

  • sockervadden 27 juli 2009

    Spaghetti med stekt fläsk, är underbart gott.:p

  • Okänd 27 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 7 apr 2009

    Vad är "blöta"?


    Jo du boz, jag har också undrat, Norrland var det ju!
    Är det int bara kams och Pitepalt i Norrland å en jävla massa mygg?
    Hjortron har dom ju också däruppe på myrarna!
    Eller en massa renar och sånt.
    Tunnbröd förknippades ju förr med Norrland men det är ju inte speciellt norrländskt numera, det finns ju överallt.
    Surströmmingen då dom ligger ju i lite blött, kan det vara blöta?
    Eftersom det tydligen inte går att googla på blöta lär vi aldrig få reda på vad det är, men som räven sa, det är nog inte ens gott, de är nog sura allihopa när han int nådde rönnbären!

  • SPORTIGAJENNY 27 juli 2009

    Skrivet av marwis den 17 mar 2009

    Som jag skrev i en annan tråd med samma ämne: Popcorn och glass!!!! (Y)
    Har du inte prövat så gör det!:D


    Håller med! Popcorn och glass är en underbar kombination! (Y)

  • Lenkan 27 juli 2009

    En kompis äter stekt falukorv med pommes och rökröra.
    En annan tar en skalad banan i handen, spritsar en sträng senap på och äter som en korv

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.