Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Knuts frestelse

  • MammaModesty 13 mars 2008

    nu har jag lagt in receptet som min svärmor gör den.... och där är det inte färdigkokt potatis i... men det finns nog olika varianter där oxå.... :D

  • Lena 13 mars 2008

    Skrivet av celice den 12 mar 2008

    :D Knuts frestelse har jag aldrig hört talas om men efter att läst receptet kommer jag att prova det, är detta något recept som är gammalt? Det verkar som inte bara jag var ovetande.



    Hej du kan testa mammamodstys recept den är bara så god det var de recepte jag sökte... mvh Lena

  • MammaModesty 14 mars 2008

    vad bra Lena att jag kunde hjälpa dig och även andra ser jag som har sparat receptet, hoppas ni alla tycker det är lika gott som jag själv tycker det är... (Y) tla gärna om när ni gjort den och vad ni tyckte...

  • halsband 23 mars 2008

    Men vilken supermåltid, jättenkelt när man blir många. Har heller aldrig hört talas om denna.:)

  • umen 2 juni 2009

    Knuts frestelse påminner om mitt recept "Ullas frestelse". Det är jättegott!

  • crollan 3 juni 2009

    Det här låter ju jättegott ! !
    Kan ingen av er lägga in det i receptregistret så att man kan spara det lite snyggt , så där ?
    Det blir förmodligen kvällens middag.
    (Y)(Y)
    (Knuts frestelse finns redan i registret, men det ser inte likadant ut )

  • klockargarden 3 juni 2009

    Har ett recept som liknar Knuts frestelse. Mitt heter Ewas gratäng och är jättegott:p

    Ewas gratäng

  • MosterNettan 3 juni 2009

    Knut verkar trevlig tycker jag! Ska nog träffa honom nån kväll!

    Apropå frestelser, en variant på Jansson är skinkfrestelse. Byt ut anjovis mot någon rökt skinka, jag brukar använda kassler, eller om jag är lat färdiga bacontärningar.
    Jättegott!

  • snorkel3 3 juni 2009

    Skrivet av Lena den 12 mar 2008

    Är det någon i detta avlånga land som har ett recept på knuts frestelse? vore tacksam för det (L)

  • snorkel3 3 juni 2009

    Knuts frestelse

    För: 4 personer

    I stället för trad. jansson till påsk eller en vanlig vardag. Gott är det i alla fall. (jag gör min utan paprika då jag inte tål det)



    Källa:
    Uppladdad av:

    Ingredienser
    8 st potatisar medel storlek
    500 gr nötfärs eller blandfärs
    2 st gul lök
    ev 2 st paprika
    2 burkar champinjoner eller färska
    1-2 tsk salt
    1 krm vitpeppar
    1 krm svartpeppar
    3 dl grädde
    2 dl creme fraiché
    2 msk dijon senap eller vanlig
    2 msk soya

  • umen 3 juni 2009

    Mitt recept.... Ullas Frestelse...kan ni(Y slå i sökrutan. (Y)

  • loppan35 4 juni 2009

    Skrivet av Lena den 12 mar 2008

    Är det någon i detta avlånga land som har ett recept på knuts frestelse? vore tacksam för det (L)



    Om det är den knuts frestelse som jag tror att du menar så finns receptet med här inne på sidan, annars kolla bland mina sparade recept för jag har den där och håller med,,den är SUPERGOD!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.