Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köpa höns?

  • Lenkan 28 augusti 2009

    Jag är så jättesugen på kokt höns med currysås...har provat att göra det på kyckling, men det är så mycket godare på höna. Går det att få tag på hel höna någonstans idag? Jag hittar det inte!

  • kattgnag 28 augusti 2009

    Hmmm...jag som trodde du ville skaffa höns! :D Tänkte jag kunde tipsa lite för jag har haft höns hemma - ett av de trevligaste husdjur som finns plus alla goda ägg man får med GUL gula, inte blek"vit" som de från affären....
    Men varför inte kolla runt "på landet" runt dina trakter? Säkert finns det de som har höns för trevnads skull och för äggens skull. Säljer de ägg så kanske de kan avvara en höna också? DÅ får du nog ett gott kött eftersom hönsen uppfödda i hemmiljö i liten skala har ett liv de förtjänar, alltså utifrån deras egna naturliga behov. :):) Djur som har det bra under sin levnad "levererar" kvalitet i köttet.
    Hade jag varit som du hade jag nog börjat kika runt lite i de domänerna....

  • MatAnders 28 augusti 2009

    Jag har tur som hittar i vår närliggande invandrar butik sen finns fina i hötorgshallen, håller med om att en välkokt höna är mycket godare än kokt kyckling, kolla med dim lokala handlare om dom inte kan ta hem åt dig.

    Lycka till
    /Anders

  • jimboz 28 augusti 2009

    åhhh det var länge sen jag käkade Curryhöna..Nu blev jag faktiskt sugen...Men bara vissa affärer saluför höna nu för tiden....

  • MalinJ 29 augusti 2009

    Haha... Ja, jag har en höna som är lite knäpp.... Fast det är lite långt att åka för en hemmauppfödd höna.... Men gott är det med höna i currysås. Tyvärr äter inte sambon kokt kött av något slag. Han säger att det liknar grismat... Får passa på när han är bortrest.

  • Mistys 29 augusti 2009

    Willys butikerna säljer höna här i Uppsala i allafall. 19.90 kr /kg kostar den. Lite dyrt tycker jag med tanke på att kyckling kostar 24.90.
    Förr lagade jag ofta höns med currysås. Då kunde den kosta allt från 5-10 kr kilot och kyckling 25 kr kilot. Var liksom större prisskillnad då. Idag köper jag hel kyckling istället men kokar den precis som höna. Jag känner ingen smakskillnad men det kanske det är:o
    Gott är det iallafall och Willys ska ju ha samma sortiment i princip över hela landet så kolla där(Y)

  • Lenkan 29 augusti 2009

    Tack för svaren! Jag ska kolla Willys närmre, finns det inte där ska jag leta i den närmaste "muslimaffären"

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.