Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttfärs?

  • Mellanbellan 7 maj 2009

    å här kommer mina förslag
    Elefantöra av köttfärs
    Matpaj
    Cevapcici
    Kamillas järpar med timjan

  • Monika46 7 maj 2009

    Här kommer 102 recept lagat på köttfärs, det är bara att välja och vraka....(Y):p(L):D

    http://www.matklubben.se/matklubben/Monika46/kokbok/?id=1323246

  • Okänd 8 maj 2009

    Ett av de bästa och roligaste recepten att laga till är nog mina baconkädda färsrulader.
    De blir alltid lika uppskattade och har en strykande åtgång!

    Baconklädda färsrulader

  • Okänd 8 maj 2009

    Här kommer lite tips från mig.
    Fler recept finns på min sida.
    Festlig köttfärsgratäng
    Köttfärsbiffar i ugnen
    Färsfyllda Skinkrullar
    Köttfärsrätt Hawaii
    Köttfärsröra a la Lindström

  • kirchhoff 8 maj 2009

    Hej
    Prova mitt recept på köttfärs med spenat.

  • MatAnders 8 maj 2009

    Mina smördegs piroger är riktigt goda kan rekomenderas.

  • pia61 8 maj 2009

    Skrivet av grill den 7 maj 2009

    Lisas falska filé


    Den här rätten har jag också gjort och den är verkligen jättegod! (Y) (Y) (Y)

  • mooseella 8 maj 2009

    Den hederliga Biff a la Lindström är en god sak att göra, Wallenbergare på kalvfärs, Kålpudding är också gott. Finns massor med köttfärs

  • evaekan 8 maj 2009

    Köttfärs, ack så underskattat. Jag gillar visserligen fläskfärs bäst men ändå. Jag håller med en av föregående talare att köttfärslimpan har glömts bort!
    Gör, precis som du brukar med köttfärsröran, jag brukar dock piffa upp den med grädde och morotssmet (Jag kör morötter i mixer tilldet blir en smet)

    Smeta ut köttfärsröran på smörgåspapper, lägg ut baconskivor och ost och forma till en limpa.

    In i ugnen. När den är klar får du den smaskigaste skyn dessutom.

  • prinsezzan 8 maj 2009

    Man kan göra hur mycket som helst på färs.
    Köttfärspaj olika slag. Det kan göras med eller utan äggstanning. Man kan ha i olika grönsaker. Det är bara att ta det man tycker om.
    Sen kan du även göra Enchiladas. Det är tortilla bröd som du fyller med en köttfärsblandning av tex köttfärs, lök, smaksatt creme fraiche, svamp och kidneyböner. Sen är det bara att gratinera dom i ugnen en stund tills osten har fått en fin färg.

  • Molgan 8 maj 2009

    :)

  • solstar65 9 maj 2009

    Du kan ju göra järpar a olika slag det godaste är nog persilje järpar i gräddsås
    annars går det bra att göra *stingpinnar* den är stark och god grillas på grill eller i ugn

  • NinaGustafsson 9 maj 2009

    Alla har ju nämt så mycket redan.
    Det godaste jag vet är ju hemma gjorda köttbullar!
    Köttfärslimpa med olika fyllningar som t.ex. fetaost och skinka är ju hur gått som helst.
    Köttförssoppa med makaroner, ärter och tacokrydda som man sedan serverar med stekta tortillabörd med ost emellan är också himla gott!
    Eftersom jag är lite galen i tacos så skriver jag även med Tacopaj!
    Hoppas du fick några god ideér!

  • hillan66 9 maj 2009

    En rätt jag brukar göra när jag har köttfärssås över! Jag gillar stark mat så jag brukar spetsa till köttfässåsen med "chilibean sås" till den här rätten men i receptet har jag skrivit in sambal istället. Det funkar vilket som...(Y)

    Tortillastallrik

  • Molgan 9 maj 2009

    NinaGustafsson:
    Ja, tack, jag har fått många, många goda ideér, mycket som jag vill provlaga.
    Nu gäller det bara att välja...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.