Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttfärslimpa

  • 29 juni 2007

    Vilket är ditt bästa recept på köttfärslimpa?
    /Nikki

  • tilda 27 september 2007

    Jag brukar göra en köttfärssmet enligt grundreceptet först. Sedan tar jag och smular i tex. fetaost, lite krossad vitlök och frysta örtkryddor "provencale". Jättegott !

  • busstina 27 september 2007

    Prova att blanda i lite senap (dijon eller slottts går lika bra)
    men inte för stark i smaken.
    Det blir jättegott.
    Lycka till
    Carina

  • ullisen70 28 september 2007

    Jag brukar göra den som en rulltårta.!!

    Platta ut smet (efter någon typ av grundrecept) och lägg sedan på ex. ost/skinka., eller soltorkade tomater/feta, eller kapris/ost. går att variera i oändlighet och blir saftigt och smakrikt!

    Lycka till

  • Annlou 29 september 2007

    När jag gör köttfärslimpa blandar jag i en halv burk bostongurka i smeten. Blir jättegott och den blir inte så torr som den lätt kan bli annars

  • liituwerg 29 september 2007

    :o Vill någon vänligen skriv grundreceptet för köttfärslimpan.
    Jag tycker att de är för många. Det står ett recept på påsen för Fransk löksoppa.Jag gör mina biffar och limpan efetr den.Men om det finns ännu bätrre recept vore jag glad.

  • Lilljeppe 29 september 2007

    Testa receptet köttfärslimpa med smak av annanas. Den var super enkel och hur god som helst.(Y)

  • mrhappy 10 oktober 2007

    linda in k-limpan i bacon och gör en sås på skyn med en bottenredning

  • camillaf14 10 oktober 2007

    Jag har ett recept som heter Farmors köttfärslimpa. Det är jätteenkel, god och i den har jag just blåbands Löksoppa. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.