Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kokt, kall färskpotatis. Vad göra?

  • kaki2 22 juli 2011

    hej
    fick tipset av ett par vänner;
    gör klyftor av potatis, häll i en aluminiumform, på med olja med eller utan smak,lite grovsalt + färsk timjan. på med locket. på grillen, skaka om efter ett tag. tiderna blir ju olika pga grill och kol osv... lycka till

  • paulalindberg 22 juli 2011

    Skrivet av SussC den 10 jul 2011

    Har mycket kokt färskpotatis över sen gårdagens middag.

    Har ni några förslag på vad jag kan göra med den, förutom att steka eller göra potatissallad?

    Kan man kanske lägga den på grillen? (tänkte ändå grilla idag, så det vore ju smidigt!) Något jag då ska tänka på? Kryddning, oljor osv..

    Tacksam för svar!!


    Jag brukar lägga kokta färskpotatis i folie med lite pressad vitlök o ett par klickar smör, värm på grillen eller i ugn. Paula

  • Okänd 22 juli 2011

    Skrivet av Bumbis den 11 jul 2011

    Här på MK finns en potatischeesecake som är jättegod. Använd färskost med vitlök och örter så blir den extra god.


    Det låter gott. Är det ett eget recept?

  • boz1965 22 juli 2011

    Skiva kokt, kall potatis på mackan och ringla lite senap på. Gott-gotti-gott-gott! {eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.