Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Korv, Lithells och röda streck????

  • Lotten_J 31 mars 2008

    Skrivet av zudette den 31 mar 2008

    Skrivet av Lotten_J den 31 mar 2008

    Hittade faktiskt ett recept utan röda streck....kan det inte vara som så att Matklubben blir sponsrade för att få in pengar så att dom kan ha denna sida för oss medlemmar så att vi i vår tur slipper betala någon slags avgift varje månad. Det är ju många internetsidor som kräver sk medlemsavgift...vet inte om det är så, var bara en tanke.....för jag vill ju helst inte betala ngn medlemsavgift så har dom så reklam i det syftet kan jag strunta i att det är så......jag köper ju ändå den korv jag vill....sällan och aldrig Lithells faktiskt :p



    Jag kan förstå att matklubben behöver sponsorer för att driva sidan - för visst vill vi fortsätta ha den gratis! men jag skulle tycka att det vore med ok att det var små reklamrutor längst ner på recepten ungefär som de nu gjort med Lithells men att inkräkta direkt i recepten är ju bara helt galet! - Receptet är "mitt" och inte Lithells!!!!


    Det kan jag ju faktiskt hålla med om.....spännande att se hur det förhåller sig......

  • monel 31 mars 2008

    Oavsett orsak så är det bra att bli informerade före.
    "I samarbete med: Lithells" Det låter ju som jag lagt upp receptet i samarbete med dem (N) Nu blev jag faktiskt lite anti, det kan ju finnas vissa företag som man inte vill bli ihopkopplad med och vi kan ju inte ta bort våra recept heller (N) (N) (N)

  • SDMaya 31 mars 2008

    :@ men alltså vad skumt.
    Så ska det ju inte vara, borde inte va reklam här med (N)
    Undra vem som "fixat" det?

  • tilda 31 mars 2008

    Jag struntar faktiskt i vilket. Det är väl bra att det finns de som är villiga att sponsra sidan.:)

  • jas65 31 mars 2008

    Jag håller med er alla men att ha i reklam texten i sammarbete med lithells kan kanske kännas fel. Men sponsor pengar behövs för att driva sajten och att kunna utveckla denna sajt ännu mer.
    Det är vad jag tycker.
    Mvh
    Höfta mera i era körv recept
    Anders

  • monel 31 mars 2008

    Ja, vi kan ju skriva körv istället :p

  • Okänd 31 mars 2008

    Fån`t ja en körv så hupper ja i älva.....
    Kommer ni ihåg den låten?

  • Ketronya 31 mars 2008

    Jag såg röda streck imorse, men nu är de borta...

  • irrevirre 31 mars 2008

    Jag tycker som Anders "höfta mera".
    Visst kan det kännas lite egendomligt .... men egentligen vad gör det?
    Det är bra att det finns sponsorer här.

    Något som jag hatar är när nät-tidningar har så´n där rullande reklam som följer med när man scrollar.
    Det går ju inte läsa alltså, så stressande för ögonen. DET vill jag inte se här!

  • zonale 31 mars 2008

    Som jag ser det så hade det varit bra med information och en förklaring till varför så hade reaktionen kanske inte blivit lika stark. Gratis medlemsskap är väl också bra?:)

  • Kicki8 31 mars 2008

    Skrivet av monel den 31 mar 2008

    Oavsett orsak så är det bra att bli informerade före.
    "I samarbete med: Lithells" Det låter ju som jag lagt upp receptet i samarbete med dem (N) Nu blev jag faktiskt lite anti, det kan ju finnas vissa företag som man inte vill bli ihopkopplad med och vi kan ju inte ta bort våra recept heller (N) (N) (N)


    Jättedumt :@ att det ser ut som att man har ett samarbete utan att man har haft chansen att säga nej.(N)(N)(N)

    Kommer att skriva Bastuträskfalu i mina recept....
    Ni som klagat får ni några svar från klubben?
    Sätt reklamen runt omkring sidan ej i medlemmarnas bidrag som ändå gör sidan attraktiv.

  • jas65 31 mars 2008

    Ja körv de e' gött de'
    MVH
    Höfta mera
    Anders

  • bernit 31 mars 2008

    Tyckte jag såg häromdagen längst ned till vänster under rubriken samarbetspartner både biluthyrare och flygbolag.

    Häromdagen lade jag in en PAJ - Flygande Jacob - kommer det upp ett flygplan under rubriken ??

    Nej, Matklubben använder ju bannern för reklam, använd gärna marginalerna också där det finns plats men låt recepten vara. Som det nu är blir det missvisande reklam tycker jag

    /BÅ :p

  • MammaModesty 1 april 2008

    Jag tror oxå att matklubben måste söka samarbetspartners för att vi ska slippa betala en meddlemsavgift, och mig stör det inte om det råkar vara röda strek under någon ingediens, för när det gäller korv så finns det en uppsjö på marknaden och vi handlar det vi tycker om, har råd med etc. Det är ju ingen som tvingar oss att köpa just Lithells även om de sponsrar "våra" korvrecept. I vårat samhälle kommer vi inte undan reklam, det är bara att tacka o ta emot och visst har vi väl fallit för någon reklam någon gång och det är ju det som är syftet, företagen vill sälja sina produkter och vi vill helst inte betla en medlemsavgift, nog kan vi då ta att det ligger lite reklam här och där. sen att det står i sammarbete med Lithells... hmm... kanske det skulle stå "Matklubben.se i samarbete med Lithells?" då är ju varken vi eller våra recept utpekade...

    Jag tror säkert Lind kommer tala om för oss varför det blivit såhär, han brukar svara på när vi har funderingar.

  • anluk 1 april 2008

    Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det finns reklam eller inte, men man blir ju förvånad när det bara dyker upp. Skulle vara bra med information om sådant här INNAN det bara ploppar upp. Men om vi kan låta bli att få avg för att utnyttja sajten så tycker jag det kan vara ok med lite reklam bara det inte blir överallt och för mycket.

  • Jessika 1 april 2008

    Skickade ju till MK om detta igår men har fortfarande inte fått svar.

    Det som stör mig är att Lithells får använda våra recept som "marknadsföring" utan att vi blivit tillfrågade. Hade det stått något om detta när man la in recepten så är det en sak men jag har ingen lust att marknadsföra ett företag med mina recept utan att bli tillfrågad först.

    Visst kan jag förstå att det behövs sponsorpengar men det står ingen stans på sajten att vi ger Matklubben rätt att gå in i recepten och lägga in eller ta bort saker. I sådana fall bör vi ju informeras först.

    Någon som provat att skriva ex sojakorv? Känns lite konstigt när en vegetarisk produkt helt plötsligt gör reklam för en charkvara.

  • kajsa36 1 april 2008

    Mycket knepigt... väntar ivrigt på svar från ledningen vad som hänt...

  • Jessika 2 april 2008

    Någon som fått någon info??

  • zonale 2 april 2008

    Från ledningen har det varit tyst hittils, åtminstone har jag inte sett något.

  • Lindanemon 2 april 2008

    Man kan ju undra varför de inte svarar??? :(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.