Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Korv med mos?

  • sme 14 januari 2009

    Kokkorv köper vi på Willys= Willys Winerkorv, så god
    Grillkorv = Willys grillkorv, ostkorv och Scangrillare (tjockkorv)

  • frucaos 14 januari 2009

    Godaste korven är den jag gör själv - sök på boerewors bland recept. Bäst grillad, men visst går det att steka den också.
    Prova att blanda kokt brocolli i potatismoset - det är ett bra sätt att få min man att äta brocolli utan protest! Enda problemet är att man måste koka den rätt mjuk för att den ska gå att mixa tillsammans med moset.
    Strör gärna över lite rostad lök ... mums.

  • Sockerbubblan 14 januari 2009

    Bullens pilsnerkorv!

  • baudrum 14 januari 2009

    Gillar själv kryddiga korvar, men ibland gör man egen korv och det är extra gott.

    Ett mos enligt mig skall vara onyttigt som bara den för att vara gott.

    Jag gör enligt följande

    koka upp 70%vispgrädde och 30% mjölk, med MASSVIS med äkta smör. Pressa alt krossa potatisen och vispa i gräddmjölken, krydda med SoP. Ett nyslaget mos slår det mesta..

  • The_mama97mia 14 januari 2009

    Korven köper jag direkt från fabriken Lithells i SKöllersta, alltid färsk, andraosrtering kan det vara o mycket billigare, men både wienerkorven och deras korv som går att både koka och steka är toppen. Annars gillar jag att köpa korv direkt från rökeriet i Norsholm men dom har tyvärr stängt nu.
    Vi gör sällan potatismos i stor mängd, oftast blir det att vi mosar direkt på tallriken så får var o en göra som det passar. Herbamare är god krydda till potatisen.

  • Amika 14 januari 2009

    Vad roligt att läsa hur alla gör sitt mos och vilka korvar som är godast och så vidare. :)
    Hoppa fler kommer med mer mosalternativ också. Det vore jättekul!
    Jag har defenitivt fått inspiration tills imorgon då jag ska ha grädde och broccoli i moset! :D

  • Amika 14 januari 2009

    Och inte att glömma! Jag ska prova att äta både bullens pilsnerkorv och ostkorv! Det låter sjukt gott! :)

  • bernit 14 januari 2009

    Skrivet av Amika den 14 jan 2009

    Vad roligt att läsa hur alla gör sitt mos och vilka korvar som är godast och så vidare. :)
    Hoppa fler kommer med mer mosalternativ också. Det vore jättekul!
    Jag har defenitivt fått inspiration tills imorgon då jag ska ha grädde och broccoli i moset! :D



    Potatismos med vitlök
    :p:p

  • dystraior 14 januari 2009

    Själv så gillar jag Andersson och Tillmans http://www.andersson-tillman.se/index2.htm Roslagsgrill för att grilla över kol, varmkorv ska vara Nästgård, det är Konsum värmlands egna märke och båda är lokaltillverkade. Dock får jag inte tag på Roslagsgrill här, men mamma är snäll och har med sig den när hon kommer hit :)

  • Disen 14 januari 2009

    Jag är nog en allätare när det gäller korv. Bullens pilsnerkorv är ju bara såå god. Ibland är man sugen på kryddiga korvar och ibland vill magen ha en mildare sort. :p

    När det gäller mos så kör jag bara med salt, vitpeppar, mjölk och smör.
    Eller så gör jag det här moset. :D
    Gult majsmos

  • Glitterfia 14 januari 2009

    Något jag tycker är gott när jag gör .....*viskar* pulvermos är att tillsätta hackat hårdkokt ägg det, bli jättegott. Spetsar alltid till moset med smör, salt och peppar då funkar det i nödfall.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.