Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kostnad per portion

  • boz1965 25 april 2012

    Skrivet av Vintra den 25 apr 2012

    Väldigt populärt att klaga på Ica nu för tiden. Coop har inte heller sina vecko erbjudanden på första sidan från vad jag kan se...


    Jomenvisst har de det! Längst ut till höger på förstasidan finns en länk som heter "Läs våra erbjudanden". Klickar du på den kommer du till veckans blad för den butik du har valt. Hur enkelt som helst. :)

  • Bumbelna 25 april 2012

    Skrivet av TheBoz den 25 apr 2012

    Skrivet av Vintra den 25 apr 2012

    Väldigt populärt att klaga på Ica nu för tiden. Coop har inte heller sina vecko erbjudanden på första sidan från vad jag kan se...


    Jomenvisst har de det! Längst ut till höger på förstasidan finns en länk som heter "Läs våra erbjudanden". Klickar du på den kommer du till veckans blad för den butik du har valt. Hur enkelt som helst. :)


    PUNKT!! Ja eller hur.{loser}{lying}= loser, lying.

  • Mistys 25 april 2012

    De erbjudanden som kommer upp på coops sida genom att klicka på "våra erbjudanden" på höger sida är bara medlemserbjudanden ca 5 st. Vill man se hela måste man skriva in aktuell butik. Ungefär samma förfaringssätt som ICA har på sin sida. Man kan också prenumerera via mail på reklambladet.

  • Lauralinnala 26 april 2012

    Jag brukar laga soppor, minst 2-3 stycken olika (broccoli-, tomat-, linssoppa t.ex.) i ett och samma ryck. Blir minst 6-7 portioner per soppa, enkelt att frysa in så man kan variera lite.
    Tänk bara på att inte använda potatisbas i soppan om du ska frysa in, blir inte så kul när man tinar upp det.
    Linssoppan ligger på ca 4-5:- portionen har jag för mig (men som du skrev, olika prisr osv.). Det man oftast behöver för en enkel bas är buljong, lök, morot, vitlök. Linssoppan kryddar jag med indiska kryddor. Ska kika om jag hittar recepten någonstans.

  • phoebe_pii 26 april 2012

    Men herregud! Jag trodda att det skulle vara lite tips på hur man kunde hitta förslag på mat för en billig penning per portion, inte tips och förslag på hur man ska göra en hemsida användarvänlig så att alla förstår att man klickar in på sin butik och sedan visa erbjudande...

    Mitt tips är att googla på "tips billig mat". Det kommer då upp en massa länka till tex familjeliv, flashback mm där folk har lagt ut förslag och tips på olika rätter de själva brukar tillaga.

    Annars så är det matpriskollen, studentkrubb.se, köpa på sig tex kött med kort datum som man fryser in, köpa storpack mm.

    Hoppas på lite tips och förslag så man kan få ner matkostnade själv. :-)

  • boz1965 26 april 2012

    Skrivet av Bumbelna den 25 apr 2012

    Skrivet av TheBoz den 25 apr 2012

    Skrivet av Vintra den 25 apr 2012

    Väldigt populärt att klaga på Ica nu för tiden. Coop har inte heller sina vecko erbjudanden på första sidan från vad jag kan se...


    Jomenvisst har de det! Längst ut till höger på förstasidan finns en länk som heter "Läs våra erbjudanden". Klickar du på den kommer du till veckans blad för den butik du har valt. Hur enkelt som helst. :)


    PUNKT!! Ja eller hur.{loser}{lying}= loser, lying.


    Om det är nån som ljuger här så är det DU!!!
    Du är nu anmäld till MK's ledning för abuse, vilket kan leda till avstängning.

    Jag förstår inte vad du gör på MK alls. Du har inte lagt in några recept. Du har bara skrivit 8 inlägg - varav tre har varit direkta personangrepp på mig.

    Kort sagt, du har inte tillfört något som helst positivt till Matklubben.

  • boz1965 26 april 2012

    @Bumbelina: Vill bara påminna om MK's regler för uppförande i forumen...

    3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte
    Personangrepp, förolämpningar, nedsättande kommentarer, kränkningar, hets mot folkgrupp*, kritiserande av hela samhälls-/yrkesgrupper och andra typer av påhopp är naturligtvis inte tillåtet, varken i form av kommentarer eller bilder. Detta gäller särskilt (men inte enbart) anspelningar på kön, ras, religion, religiösa åsikter, nationellt eller etniskt ursprung, bildningsgrad, sexuell läggning, funktionshinder eller utvecklingsstörning. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

    * Tänk på att hets mot folkgrupp inte bara är ett regelbrott utan även ett allvarligt lagbrott som omfattar "uttalanden som uttrycker missaktning för grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning".

    3.3 Respektera varandra
    Uttalanden som är eller som bär tydliga tecken av att vara avsedda att genera, förolämpa, håna, göra sig lustig över eller förlöjliga andra personer eller grupper (vilket naturligtvis inkluderar deras åsikter, uttalanden, produktval, problem m.m. är inte tillåtna. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

  • Tant_Anita 26 april 2012

    Skrivet av Bumbelna den 23 apr 2012

    Skrivet av TheBoz den 23 apr 2012

    Hittar inget "veckans erbjudande" på ICA.se - tyvärr!
    Såvida du inte menar resor, försäkringar och liknande som man kan få rabatt på om man har ICA-kortet.

    Alla andra lägger ut sitt reklamblad för innevarande vecka på hemsidan, men inte ICA.


    Du verkar fruktansvärt envis. Gå in på ics.se och sök på butiker och erbjudande och gå sedan vidare till den butik du vill kolla. Lätt som en plätt även om man inte är it-proffs.


    Tycker snarare att det verkar som om du är ovanligt korkad eller också misstolkar med vett och vilja du allt TheBoz skriver. Vet inte vilket som är värst. Hur som helst så har du mina kondoleanser för din avsaknad av ett liv som gör att du måste trycka ner andra och kalla dem vid öknamn för att själv må bra. Mitt råd till dig är att skaffa professionell hjälp.

  • Kochang 26 april 2012

    Seriöst Boz, lägg ner. Du upprepade att nåt inte fanns på I'cas hemsida, därför kallade hon dig envis och förklarade hur man hittar där. Då började du med "Om du nu är så j-a duktig", och till och med hotar med att hon kan bli avstäng. Vad håller du på med?

    Ursäkta mig att jag inte kunde låta bli att svara på novellen i ovanstående post.

  • boz1965 26 april 2012

    Nej, jag tänker INTE lägga ner när jag blir kallad både lögnare och loser av nån som inte har tillfört den här sajten ett enda dugg av värde.

  • Bumbelna 26 april 2012

    ThrBoz,förlåt så hemskt mycket. Visste inte att det var du som bestämde här och att man var tvungen att lägga in recept och tillföra något av värde!! Trodde detta var en matklubb för oss som älskar att laga och äta mat. Har ängnat min tid här med att läsa MÅNGA trådar och att du inte är har blivit avstängd om du tror att jag ska bli det verkar osannoligt.(L)

  • boz1965 26 april 2012

    Skrivet av Bumbelna den 26 apr 2012

    ThrBoz,förlåt så hemskt mycket. Visste inte att det var du som bestämde här och att man var tvungen att lägga in recept och tillföra något av värde!! Trodde detta var en matklubb för oss som älskar att laga och äta mat. Har ängnat min tid här med att läsa MÅNGA trådar och att du inte är har blivit avstängd om du tror att jag ska bli det verkar osannoligt.(L)


    Hur gammal är du egentligen? Kan du inte argumentera som en vuxen människa?

    Fr.o.m. nu kommer jag att ge dig all den uppmärksamhet du är värd - dvs ingen alls. Kommer inte att "diskutera" mer med dig hädanefter. {loser}

  • wallerina 26 april 2012

    4 Stekta blodpuddingskivor , strimlad vitkål + nåra apelsinbitar el äpplebitar, lingonsylt , nåra skivor stekt bacon el ex prinskorv de e billigt.

  • mialund 26 april 2012

    Jag håller med dig. Att komma till rätt Icabutik är nästan det svåraste och sedan är det rätt mycket klickande innan man hamnar på deras erbjudande. De har verkligen inget bra system, kanske beroende på att de är så "stora"

  • Lunchdax 26 april 2012

    1. Något som direkt höjer priset på middagen är all grädde, färdiga såser och cremefreche som är så populärt att hälla i allting. Det är inte svårt att reda av såsen på vatten, det enda som kan vara värt att tänka på (om man inte vill vispa som en galning) är att blanda i mjölet först i en liten del vätska och sen allting i grytan så blir det inga klumpar.

    Steksky+Mjöl+vätska (jag använder vatten men kan använda buljong, mjölk eller vad som helst) = nästan inga pengar alls till skillnad mot en eller två burkar creme-freche för 13kr/st.

    2. Rotfrukt i alla former är billigt, och lök. Gör stuvningar, råa, kokta, stekta, grillade, friterade, gratänger, "klyftpotatis" av andra rotfrukter, soppor.

    3. Minska på köttet. Dryga ut köttfärssåsen eller pannbiffarna med rivna morötter eller riven potatis exv. Eller ha en god, tjock sås (se första punkten) till en mindre bit kött. Vegetarisk mat är oftast dyrare eftersom man ofta köper paprika och diverse dyrare grönsaker. Men självklart blir vegetariskt billigare än med kött om du valt att basera den på rotfrukt, bönor och ärtor exv!

  • boz1965 26 april 2012

    Skrivet av mialund den 26 apr 2012

    Jag håller med dig. Att komma till rätt Icabutik är nästan det svåraste och sedan är det rätt mycket klickande innan man hamnar på deras erbjudande. De har verkligen inget bra system, kanske beroende på att de är så "stora"


    TACK! :)
    Äntligen nån som har fattat!

  • Bumbis 27 april 2012

    Skrivet av Bumbis den 23 apr 2012

    Vill bara rätta: ICA lägger visst ut sina priser på hemsidan...

    ica.se och veckans erbjudande


    Hoppla, ville bara försvara ica och säga att dom visst hade sina priser öppet. Som det kan bli!!!!{laugh}

  • ms8 28 april 2012

    Vad håller ni på med? Är det inte mat och recept som vi ska diskutera. Sluta klnka ner på varann.

  • carinkock 30 april 2012

    Ok, trots att några utav er totalt våldtar min fråga så tackar jag er andra för all hjälp. Nu har jag veckohandlat för denna vecka och hamnar på 560 kr trots att jag har en middagsbjudning ikväll för 9 vuxna och 7 barn.. Himlans bra tycker jag.

    För er som har åsikter kring Ica och coop, kontakta deras kundtjänst om ni inte är nöjda!

    Ha en trevlig valborbshelg!

  • Linlock 30 april 2012

    Skrivet av carinkock den 30 apr 2012

    Ok, trots att några utav er totalt våldtar min fråga så tackar jag er andra för all hjälp. Nu har jag veckohandlat för denna vecka och hamnar på 560 kr trots att jag har en middagsbjudning ikväll för 9 vuxna och 7 barn.. Himlans bra tycker jag.

    För er som har åsikter kring Ica och coop, kontakta deras kundtjänst om ni inte är nöjda!

    Ha en trevlig valborbshelg!


    (Y)Toppenbra ju! Vad kommer du bjuda på? Och vad har du mer hittat på att äta?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.