Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kroppkakor

  • 13 januari 2008

    jag har alltid varit nyfiken på kroppkakor och skulle vilja testa äta det nån gång, funderar på att göra det till helgen, hittade ett fint recept förrut(se bland recept). nån här som smakat? hur är det?

  • barbiegirl 13 januari 2008

    Kroppkakor tillhör en av mina 10-i-topp på favoriträtter (Y)
    Hade nog själv tänkt att ha det till middag till nästa helg, ingen som brukar misstycka när det dukas fram på bordet. Vill gärna ha smält smör och lingonsylt till mina. Hur gott som helst!

  • Hjotrongull 13 januari 2008

    Jag tycker att de är jätteläskiga...vitgråa med små fläskpluttar i...har aldrig gjort det själv bara blivit bjuden....

  • evaldo 13 januari 2008

    Pitepalt är lite godare, fast snarlikt.

  • 13 januari 2008

    Skrivet av evaldo den 13 jan 2008

    Pitepalt är lite godare, fast snarlikt.


    vad är det nu igen?

  • Okänd 14 januari 2008

    Håller med carjoh,hua vad läskigt.

  • Eric Josefsson 14 januari 2008

    Ingen personlig favorit, trots att jag är uppvuxen med det, men äckligt är det inte.
    Jag föredrar att äta de med grädde och lingonsylt.

    Se upp lite med potatissorterna, vissa är bra andra inte. Finns de som gjort omfattande "forskning". Tyvärr har jag inte vilka som rekomenderas i huvudet.

  • Kockis88 14 januari 2008

    Det är underbart gott om man sedan har lite skirat smör och rårörda lingon så blir det hur gott som helst..

  • ikah 14 januari 2008

    Skrivet av Kockis88 den 14 jan 2008

    Det är underbart gott om man sedan har lite skirat smör och rårörda lingon så blir det hur gott som helst..


    Håller med(Y) Det som är synd är att resten av familjen inte tycker om det:(

  • ThomasP 14 januari 2008

    Kanongott har testat anluks recept hon har ett bra //Thomas(Y)

  • ThomasP 14 januari 2008

    Skrivet av nelirotger den 13 jan 2008

    Skrivet av evaldo den 13 jan 2008

    Pitepalt är lite godare, fast snarlikt.


    vad är det nu igen?

    Palt är det kornmjöl,vetemjöl och potatis i smeten och fyllningen är rimmat tärnat sidfläsk. Riktig höjdare med lingonsylt och en smörklick // Thomas

  • Jessika 14 januari 2008

    Jättegott. (Y)En riktig favorit i alla varianter. Vissa gör dom med kryddpeppar andra utan sen har du varianterna med rå eller kokt potatis eller en blandning. Nygjorda är dom underbara kokta, dagen efter kan man om man vill dela i halvor och stekta dom. Servera med lingonsylt och grädde eller skirat smör (beroende på varifrån man kommer).

  • anluk 14 januari 2008

    Skrivet av Tpersson den 14 jan 2008

    Kanongott har testat anluks recept hon har ett bra //Thomas(Y)


    Va kul att du gillade receptet :D Det kommer från mamma och är ett recept som gått i arv sedan urminnestider från Blekinge från början.

    Jag ÄLSKAR kroppkakor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • tilda 14 januari 2008

    Hur gott som helst. Det ska vara den med kokt potatis och kryddpeppar.(L)

  • styvan 15 januari 2008

    Mums...skirat smör & lingonsylt till...:D(Y)

  • ingu 15 januari 2008

    Kroppkakor är jättegott. Jag för min del vill ha fläsktärningar och kryddpeppar i dem samt lingon och smör till. Mums!

  • lenajeanette 15 januari 2008

    Hur gott som helst, jag håller med! King Edvard är den potatis som är lämpligast att använda till kroppkakor.

    Skirat smör o lingon är givna tillbehör!

  • barnbarn 15 januari 2008

    Sluta. Jag blir så sugen på kroppkakor.Mammas kroppkakor.Gjorda på rårivna potatisar.Med fläsk och mycket kryddpeppar i.Gjorda med rågsikt och lite vetemjöl i.Mums nykokta och sedan stekta i skivor. M M M M.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.