Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kvällsmats /mellan mål tips

  • susanne7206261 12 juli 2011

    Behöver hjälp med vad man kan servera till kvällsmat / mellanmål har en 11 årig son käns som vi äter samma jämt macka varma eller kalla, panpizza ,hamburgare, krumelurer har kört fast tips på goda smidiga maträtter .

  • jollo10 12 juli 2011

    Fruktbars?

    Fil`*?

    Nu till sommaren, jordgubbar och mjölk?

    Fruktsallad?

    Hur låter det?

    För lätt? Alltså med lätt menar jag inte ås mastigt, man kanske inte lbir jättemätt av det, men vad tycker du om tipsen?

  • The_mama97mia 12 juli 2011

    Hej, jag känner igen problematiken, har dryftat detta i andra trådar med.
    Min grabb är 11 o dottern fyller 14.
    Nu på sommaren äter vi kvällsmat/middag lite senare - typ 7-8 snåret, o då blir det ofta grillat.

    Men annan mat som kan gå på sommaren är pastasallad, pannkakor, beroende på väder o värme så kan det bli soppa ibland med smörgås.

    Ett tag var det poppis att äta kräm med mjölk här. Vaniljyoghurt med bär eller frukt eller musli typ är ibland efterfrågat också...

  • bigganv 12 juli 2011

    Piroger och pizzabullar är ju sådant som är bra att ha i frysen och bara plocka fram.

    Omelett är ett annat bra alternativ, man kan ju fylla den med vad man vill, kött, grönsaker, ost.....

  • susanne7206261 12 juli 2011

    Tack för tippsen pastasallad kom jag på attt sonen älskar pizzabullar ska jag ta och baka en dag bra och ha i frysen så toppen ider och fruktsallad och jordgubbar och mjölk gå ju alltid hem. Får bara ide torka i bland.

  • Mistys 12 juli 2011

    Qesadillas ( stavas det så) är enkelt och snabbt att göra. Grönsaksdipp och en smoothi. Grillat fruktpaket och keso.

  • blekegreven 12 juli 2011

    Underbart är att ha ett gäng hemmagjorda piroger med olika fyllningar i frysen.

    Bara att ta fram och värma.

    Cartocciata Siciliana (Sicilianska piroger)
    Mexikanska Piroger(Empanadas)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.