Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kyckling

  • mssalmonella 15 september 2010

    Har köpt en hel kyckling men har ingen idé vad jag ska göra med den. Tänkte att ni kanske hade lite förslag? =)

  • The_mama97mia 15 september 2010

    Solgul kyckling

    Grillad pepparkyckling

    Två förslag från mig, pepparkycklingen blir det här på lördag.

    Annars finns det mkt trevliga recept på kyckling i lergryta, om du har en sån.

  • anluk 15 september 2010



    Detta är ett supergott kycklingrecept.

  • MatAnders 15 september 2010

    Jag skulle antingen köra i lergryta om du har annars köp en o.m.g(blir saftigare & godare) eller dela upp den i bitar och bryn och låt småputtra i grädde och lite höns buljong och servera ris till, men det finns ju massor att göra.

    Hur som hellst lycka till.

  • Lenkan 15 september 2010

    Jag rekommenderar Citronkyckling på potatisbädd

  • Mistys 15 september 2010

    Kyckling med currysås och ris.
    Ta av skinnet och dela den i två halvor. Koka den i vatten som precis täcker ihop med lök, morötter, salt,peppar och lagerblad. Ev en buljongtärning också. När köttet släpper benen är den klar. Ta upp den och fortsätt koka ner skyn lite till. Rensa kycklingen samt sila av skyn. Smält smör som du bryner curryn i. Slå på skyn och grädde. Red av och smaka av med mer curry och salt om det behövs. Ha ner det rensade kycklingköttet och servera med ris. Såååååå gott!

  • maxxess 17 september 2010

    1: grilla indirekt på kollgrill
    2: lergryta
    Så är mina smaklökar funtade. Har man ingen lergryta kan detta vara ett utmärkt shoppingtillfälle :-)

  • Ulrika91 17 september 2010

    gör som jag gjorde häromdagen. Stek i ugnen i typ 70 minuter på 175 grader med goda kryddor, smör och soya. Låt kallna, ställ in i kylen och vips så har du en sån grillad kyckling du kan köpa i affären (men förmodligen till halva priset). Plocka isär och använd tex i Caesarsallad :)

  • Mellanbellan 17 september 2010

    Det här gillar jag, och istället för 4 klubbor så delar du kycklingen i 6-8 bitar eller mer
    Min egen chili-kyckling (i lergryta)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.