Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kyckling

  • Meela 20 augusti 2008

    N är det dags att laga mat här hemma igen, jag kollade i kyl och fryst och såg att vi bara hade kycklingfiléer. Så nu undrar jag om ni vet någon snabb och god mat som man kan göra med kycling.
    Hälst inte för komplicerat

  • sivan52 20 augusti 2008

    Pröva Citronkyckling som gittanj har skrivit. Har inte själv gjort den men den verkar lätt och god
    Lycka till !! :D

  • Glitterfia 20 augusti 2008

    Du kan göra en gryta som går fort
    Strimla kycklingfilé och stek dem, krydda med salt och citronpeppar. Slå på en burk skivade champinjoner och 3-5 dl grädde samt soja för färg. Låt puttra ihop. Servera med pasta, klyftpotatis eller kokt potatis och grönsaker/sallad

  • Glitterfia 20 augusti 2008

    Kyckling, ris och currysås en riktigt klassiker :p

  • aniram 20 augusti 2008

    lägg fileerna i en form. häll över grädde och en eller två burkar chilicreme fraiche.
    bus enkelt.....
    kan ju även lägga i tex. lök, paprika etc. vad man har hemma
    LYCKA TILL

  • Gourmet-Ia 20 augusti 2008

    Några av mina favoriter är:

    Flygande Jakob à la Larsson
    Enligt receptet ska det vara 1 grillad kyckling, men det går lika bra med filéer som du du delar i mindre bitar och bryner, innan du lägger dem i formen.

    Kycklingfilé i krämig vitlökssås

    Limegratäng med fläskfilé
    Här går fläsk-filén alldeles utmärkt att byta mot kyckling-filé

  • ros 20 augusti 2008

    :)Några kycklingrecept
    Bankad kycklingfilé
    Kycklingfilé med ädelost
    Kycklinggryta på mitt sätt
    Ädelostgratinerad kycklingfilé
    Ädelfylld kycklingfilé
    Lycka till med matlagningen(Y)(Y)(Y)

  • Betty-boop69 20 augusti 2008

    Vi gillar kycklingen "naturell".
    Stek filèerna i stekpanna med salt och grovmalen svartpeppar. Slå på lite vatten när de fått färg.Låt sjuda en stund,blanda (vispa)sedan i en grönsaksbuljong tärning i skyn och slå på en burk creme fraiche eller ett par dl grädde.Låt allt sedan koka ihop. Det brukar ta ca 20 min sammanlagt. Severa med kokt potatis och lite grönsaker till.
    Jag brukar alltid börja med att sätta på potatisen först,så blir allt färdigt samtidigt.

  • Nallepuh13 20 augusti 2008

    Den här rätten åt vi ikväll. Jättegott och väldigt enkelt(Y)
    Aprikos och timjanfylld kycklingfilé med fetaostpotatis

    Lycka till!!:p

  • Disen 20 augusti 2008

    Snabba kycklingrätten bland mina recept. Både gott o snabbt. Gå in o kolla. Grabben gör den ofta. (Y)

  • smulan1katt94 20 augusti 2008

    Kycklingstroganoff (Y)

  • lennali 20 augusti 2008

    Hej här kommer några förslag:
    Asiatisk kycklingfilégryta
    Kyckling med grillad paprika och mozzarella
    Kycklingfilégryta med finess
    Ädelostfyllda kycklingfiléer med rosépepparsås

    Det här receptet är på färdig grillad kyckling, men du kan lika gärna steka filéer och skära i bitar.
    Kyckling och Makaronigryta

  • festmaten 20 augusti 2008

    Gott och lättlagat!!!
    Kycklinggryta med kantareller
    Kycklinggryta med thaisås

  • farmormor 20 augusti 2008

    ´Häe kommer mitt bidrag
    [recept]9792{/recept]

  • farmormor 20 augusti 2008

    Försöker igen
    Kycklingschnitzel

  • sonja55 20 augusti 2008

    Mycket god kycklingrätt, lagade den i helgen när vi hade gäster alla gillade den

    Kyckling med bacon i ädelostsås (Y)(Y)(Y)

  • Meela 21 augusti 2008

    Gud vad gott allting verkar jag blir hungrig bara jag läste recepten XD tack så mycket nu ska jag bara försöka bestämma mig för vilken jag ska ta

  • MammaIrene 21 augusti 2008

    Jag brukar skära kycklingen i ganska små bitar om jag har bråttom o steka i en gryta med gul lök o röd paprika.
    Sedan häller jag på coccosmjölk, kycklingfond, paprikapulver, svartpeppar o salt

    Ibland har jag även i burkchampinjoner och burkannanas, det blir jättegott, men då behövs det lite mjölkredning på också.

    Severas med ris eller pasta eller potatis eller coscos, ja det passar till det mesta...

    Usch vad sugen jag blir nu, själv äter jag bara nutrielett denna veckan så jag borde kanske inte ens vara på matklubben nu:'(:'(:'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.