Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kyckling HJÄLP

• unni 9 september 2010

Hur tillredar jag bäst ca 40 kycklingbröst som sedan skall användas i en kycklingsallad till ett dop. Min tanke är att det skall finnas färdig blandad sallad (bladen alltså) och sedan får var och blanda i vad man vill ha, t.e.x majs, purjolök, ris, pasta mm

Kycklingbrösten tänkte jag skiva upp när de är tillredda, skall jag steka dem i ugnen eller koka först och sedan steka på en yta??

HJÄLP dop en 18 sep-2010

• chrisq 9 september 2010

(Y) det enklaste är nog att steka i ugn blir jättegott lycka till på dopet

• Bumbis 9 september 2010

Pensla dom med lite soja och krydda med peppar och grillkrydda. 175 grader ca 20 min, skär i den största för att se att dom är riktigt färdiga.

• Kollzan 9 september 2010

Jag tycker också att du ska steka dom i ugnen. Underbara smakförhöjare föreslår jag att du pressar över lite citron, salt, peppar, och någon god ört som t.e.x rosmarin. Det passar finfint ihop.

• ros 9 september 2010

{snicker}Hej!
    Kan detta vara till hjälp
    Kycklingfilé i marinad
    Lycka till!

• matpolisen 9 september 2010

Gör en marinad och kör dem sedan i ugnen. Enkelt och bra. Prova med en gnutta sherry och ett par klyftor vitlök i marinaden.

• marwis 9 september 2010

Finns mängder med recept på marinerad ugnsstekt kyckling här på matklubben!
    Själv gör jag marinad på olja, soya, honung, sweet chilisås, vitlök,dragon och svartpeppar. Marinera några timmar eller över natten och stek i ugnen. Lovar att det blir en jättegod salladskyckling:)

• vinciqator 9 september 2010

De kan bli läskigt torra om Du kör i ugn bara.

Gitter Du kan du bryna dem som hastigast i en het panna och sedan förpassa den till en långpanna för att gå klart i medelvarm ugn. Försök hålla dem så kort tid som möjligt i ugnen - myriader av kycklingar har förvandlats till "suddigummi" av för lång tid i ugn. Snudd på helgerån.

• unni 10 september 2010

Tusen tack för alla tips!!!!

• snoddis 10 september 2010

Skrivet av ros den 9 sep 2010

{snicker}Hej!
    Kycklingfilé i marinad
    Lycka till!

Tror på den här ,
    hade något liknande till min dotters stundent ur en GI kokbok. Mycket lyckat! De flesta trodde jag hade beställt färdig buffé :-) Hade även en liknande men med fläskfilé och sedan även lite annat kallt (salami, skinka)

• ros 10 september 2010

Skrivet av snoddis den 10 sep 2010

Skrivet av ros den 9 sep 2010

{snicker}Hej!
    Kycklingfilé i marinad
    Lycka till!

Tror på den här ,
    hade något liknande till min dotters stundent ur en GI kokbok. Mycket lyckat! De flesta trodde jag hade beställt färdig buffé :-) Hade även en liknande men med fläskfilé och sedan även lite annat kallt (salami, skinka)

Lycka till!

• solros4 10 september 2010

Hej!
    Gör en god "marinad" och pensla på, sted sen en liten stund bara så de får lite färg. Laga sedan i ugn 200 grader i 20 min. Då blir dem möra och fina.
    Mvh Annika

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.