Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kycling på fredag... ...

  • Ernst76 12 maj 2008

    Blir ofta den här:
    Kyckling med vin & dragon

  • enAnnan 12 maj 2008

    Tacos är väldigt vanlig fredagsmat i hushåll runt om i Sverige tror jag. :)

    Här äter vi nog inget speciellt efter veckans dagar.
    Jag menar att det likaväl kan bli fläskfilé, tacos eller grillat en tisdagkväll som korv en fredag.

  • The_mama97mia 12 maj 2008

    Hej alla, på vintertid är tacos en given favorit.
    Kyckling i alla dess former äter vi ofta med. Sällan vi har fisk på fredagar faktiskt, även om jag brukar ge mig själv lite räkor då medan barnen mumsar på sitt.

    Nu är det ju grilltider så fredagar blir ofta grillat. Ungarna älskar grillad majskolv.
    Tips - ICA säljer under märket Euroshopper billiga frusna majskolvar. Tror jag betalte 8.90 för 2-pack.

  • ros 12 maj 2008

    Våra familj gillar kyckling.
    :)
    Ädelostgratinerad kycklingfilé
    Ibland blir det denna kyckling rätt eller kycklingspett.
    Det beror på väder och tid.
    Smarriga kycklingspett
    :)

  • zonale 12 maj 2008

    Vi är skaldjursfrälsta så det blir oftast skaldjur av något slag:)(Y)

  • The_mama97mia 12 maj 2008

    Molgan, du har nog helt rätt. Det heter ju inte "fredagsmys" för intet! O myset innebär oftast ngn form av förtäring...
    Här får inte barnen läsk o godis under veckorna, men när fredagsmyset inträder släpps det på alla regler... nästan... *skratt*

  • lenajeanette 12 maj 2008

    Sonen i huset skulle kunna äta tacos 5 dagar i veckan, de övriga två spagetti o köttfärssås......:'(

    Låt oss säga att vi äter tacos ungefär varannan/var tredje fredag de andra fredagarna försöker jag styra in fredagsmyset/middagen till något annat.

    Själv tycker jag att kyckling inte är helt fel, eller bakpotatis med någon god röra eller en god biff.

  • monac 12 maj 2008

    ätit kyckling 4 dagar i rad fredag-måndag...fick nått "hjärnsläpp" köpte 3 kilo färska fileèr
    (a´49.:-)& inget utrymme i frysen. Det har alltså bara varit fantasin som kunde sätta gränser:'(
    Det skall bli gott med något annat i morgon! Nu HAR VI GRILLAT I FLERA OMGÅNGAR,marinerat & gjort spett, kyckling i curry & idag med kokosmjölk & ostronskivling.
    Det växer snart ut fjädrar på oss här!:D

    Till saken....fredagsmys blir det alltid,tacos ibland...brukar "bjuda hem oss" till syrran på fredagar och riktigt umgås & laga lite X-tra god mat.

    Hemgjord pizza är ju oxå bra fredags-mys mat:p

  • lenajeanette 12 maj 2008

    Skrivet av monac den 12 maj 2008

    ätit kyckling 4 dagar i rad fredag-måndag...fick nått "hjärnsläpp" köpte 3 kilo färska fileèr
    (a´49.:-)& inget utrymme i frysen. Det har alltså bara varit fantasin som kunde sätta gränser:'(
    Det skall bli gott med något annat i morgon! Nu HAR VI GRILLAT I FLERA OMGÅNGAR,marinerat & gjort spett, kyckling i curry & idag med kokosmjölk & ostronskivling.
    Det växer snart ut fjädrar på oss här!:D

    Till saken....fredagsmys blir det alltid,tacos ibland...brukar "bjuda hem oss" till syrran på fredagar och riktigt umgås & laga lite X-tra god mat.

    Hemgjord pizza är ju oxå bra fredags-mys mat:p



    Kanske kan bli lite tacos på fredag då?

  • zudette 12 maj 2008

    Tacos är våran fredagsgrej, som många andras, verkar det som.... nu när våren är här och när vi äntligen bor i eget hus är dock risken stor att vi kommer att starta grillen varje fredag.... en tradition vi hämtat från svärfars i så fall.... (Y)

  • farmoringer 12 maj 2008

    Vi har aldrig nåt speciellt bara för att det är fredag. Kan lika väl äta risgrynsgröt som tacos eller fisk. Spelar ingen roll. Men blir aldrig nån stek eller annat långkok, men det blir det inte på nån vanlig vardag heller...

  • monac 12 maj 2008

    ja...det är som ett uppdämt grill behov hos många av oss:D men så är det gott oxå! ½ grejen med grillandet är alla tillbehören tycker jag, goda såser & röror & sallader ,aromsmör .kylda drycker(Y)

  • jas65 12 maj 2008

    För oss så är det grillat på fredagarna och lördagarna under vår, somma och hösten. Men tackos var det nog 2 år sedan vi åt sist. Men vist mycket kyckling går det år här hemma.

    Mvh
    Höfta mera under denna säsong ( det skall jag försöka att göra). :)

  • bernit 12 maj 2008

    Skaldjur och/eller fisk är typiskt fredag för mej
    På sommarhalvåret gätrna grillad fisk eller skaldjur

    En favorit är grillad fjärsing med:
    Sås - Dragon & smör
    Ryggfenan på Fjärsingen är giftig så köp den filéad i fiskaffären.
    Äter gärna lite rostade grönsaker till och ett glas rött vin passar bra.

    Tacos äter jag bara när min dotter tvingar i mej det hemma hos henne.
    Smaken är som baken ....

    /BÅ :p

  • GodareMat 13 maj 2008

    Uppvuxen i skärgården som jag är så blir det av tradition oftast fisk i en eller annan form på fredagar... Senaste kreationen här...

    Paprikapanerad filé med crème Hvornum

  • MammaModesty 13 maj 2008

    Vi äter ofta
    [recept]14389[/ecept]
    ... på fredagar men visst händer det att det blir annat också...som tacos, grillat etc.

  • MammaModesty 13 maj 2008

    *suck* ibland blir det bara fel!


    Grekisk sallad

  • MammaModesty 13 maj 2008

    suck.... en gång till då.....


    Grekisk sallad

  • MammaModesty 13 maj 2008

    jaha.. o då blidde det dubbelt... nåja.. nu vet ni iaf med säkerhet vad jag äter på fredagen.. :p

  • GodareMat 13 maj 2008

    Jag har två goda kinesiska rätter jag kan rekommendera...

    Sötsur kyckling à la Tobbe

    Strimlat fläsk à la Tobbe

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.