Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kyclinggryta??

  • wilma69 11 mars 2009

    Min make har bjudit en kompis till honom på middag.
    Kompisens fru är fisförnäm och jag är rädd :'( att det inte ska duga. Jag funderar om jag kan bjuda på kycklinggryta som varmrätt och sillrör som förrätt och citronfromage (hemmagjord) med rån till efterrätt?

    Kycklinggryta. 4 port.'

    4 kycklingfileér som bynes och kryddas med salt å peppar och någon stark krydda som du gillar
    Skiva fileérna och lägg dom i en gryta.
    Häll över färdig ostsås och smaka av.
    Riv en stark ost och blanda ner strax innan serveringen.
    Servera med jasminris

  • Lena 11 mars 2009

    Skrivet av wilma69 den 11 mar 2009

    Min make har bjudit en kompis till honom på middag.
    Kompisens fru är fisförnäm och jag är rädd :'( att det inte ska duga. Jag funderar om jag kan bjuda på kycklinggryta som varmrätt och sillrör som förrätt och citronfromage (hemmagjord) med rån till efterrätt?

    Kycklinggryta. 4 port.'

    4 kycklingfileér som bynes och kryddas med salt å peppar och någon stark krydda som du gillar
    Skiva fileérna och lägg dom i en gryta.
    Häll över färdig ostsås och smaka av.
    Riv en stark ost och blanda ner strax innan serveringen.
    Servera med jasminris


    Men självklart kan du det.... Det låter hur gott som helst..(L) Mvh Lena

  • Gnurf 11 mars 2009

    Jo, det där låter väl OK. Men blåljug om ostsåsen om hon frågar...säg att du gjort den själv...absolut inte någon Kelda :) Ris skulle du kanske kunna byta ut mot rotfrukter i ugn, av någon anledning anser många att Ris är alldeles för okomplicerat för en middagsbjudning...:o

    Om det var jag som skulle bjuda en fisförnäm människa på middag så skulle det bli:

    - Eldorados Räkröra (väldigt lite räkor i den) på rostat bröd
    - Blodpudding, stekt på för låg värme
    - Hemköps egna Vaniljglass, Euroshopper jordgubbar

    Fisförnäma ska ha vad de tål!! :p

  • wilma69 11 mars 2009

    Ang. ostsåsen så river jag ner en mögelost och blandar ner lite taisås.
    Har provat med ungsbakadegrönsaker till och jag tycker det int blev gott.

  • popik 11 mars 2009

    Skrivet av Gnurf den 11 mar 2009

    Jo, det där låter väl OK. Men blåljug om ostsåsen om hon frågar...säg att du gjort den själv...absolut inte någon Kelda :) Ris skulle du kanske kunna byta ut mot rotfrukter i ugn, av någon anledning anser många att Ris är alldeles för okomplicerat för en middagsbjudning...:o

    Om det var jag som skulle bjuda en fisförnäm människa på middag så skulle det bli:

    - Eldorados Räkröra (väldigt lite räkor i den) på rostat bröd
    - Blodpudding, stekt på för låg värme
    - Hemköps egna Vaniljglass, Euroshopper jordgubbar

    Fisförnäma ska ha vad de tål!! :p

    Håller med du, fisförnäma människor har jag inget till övers för.(N)
    Risken är väl att hon snubblar om hon går med näsan för högt i vädret, eller att hon inte ser maten på tallriken och då spelar det väl ingen roll vad som lagas.:p

  • Gnurf 11 mars 2009

    Oj...sorry...jag missförstod dig nog där med ostsåsen. Trodde du menade färdig i bemärkelsen köpt färdig...:) Ris är gott tycker jag...(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.