Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

lätt sommarmat till många

  • majamia 30 juni 2008

    i morgon får vi besök av kusiner :D så vi blir minst 15 personer till lunch. Har ni något bra tips på vad jag kan bjuda på, det får gärna vara enkelt och gå snabbt att fixa. Vi är både barn och vuxna! (H) Ska bort på middag i kväll så allt får fixas i morgon bitti.
    Tack på förhand! :D

  • The_mama97mia 30 juni 2008

    Herrgårdskyckling á la Husse går att förbereda, gratinera ngn minut för att värma just innan servering, ris eller färskpotatis går fint till.

    Eller Kassler till sjöss Går också att förbereda, du kan ha pasta, ris eller potatis till.

    Annars är ju potatissallad, lite rökt skinka, kallskuret och god sallad bra sommarmat. Barnen kanske vill ha lite köttbullar, lätt att fixa. God baguette o ngn ost till.
    Jag har en jättegod potatissallad som jag inte minns numret på nu, Italiensk med citron o olivolja.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.