Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Laktosfri kost

  • angelica75 7 september 2008

    Hittade hit när jag sökte på laktosfri kost. Är det någon här som har tips på recept för laktosfritt?

  • monac 7 september 2008

    kolla under alla recept...finns hur mycket som helst!
    här är en glass att börja med!
    Blåbär/banan och kokosglass
    :D

  • irko 7 september 2008

    Hej!
    Jag är kokerska i en skola och lagar laktosfri mat dagligen, jag lagar precis som vanligt men byter ut mjölken mot Oatly havremjölk +. Sen får man ju lusläsa innehållsdeklarationer på halvfabrikat m m.
    Lycka till!

  • monac 7 september 2008

    och en smoothie....
    flygande start,Smoothi.

  • monac 7 september 2008

    det finns soya baserad ost av cheddar elle Mosarella typ ,som är jätte god! Föresten kan du äta all lagrad ost!(Y)
    Använder soya dryck/mjöl till matlagning.

  • busan37 10 september 2008

    Valio och Skånemejerier har stora sortiment med laktosfria produkter, mjölk, grädde, cremé fraiche, fil, yoggi och mycket annat. Deras produkter smakar som vanligt men Arlas mjölk är sötare, tycker jag. Är själv laktosintolerant och glutenintolerant och jag använder dagligen Skånemejeriers och Valios produkter

  • marwis 10 september 2008

    Min dotter är laktosintolerant, och jag lagar mat som vanligt,men byter ut mjölkprodukterna mot laktosfria alternativ. Det finns det mesta att köpa laktosfritt. Grääde, yoghurt, creme fraiche, gräddfil mm, mm.
    Lycka till!!

  • monac 10 september 2008

    http://www.gilbertson.nu/kokbok/
    bra sida för mjölkfri(även soyafri)kost!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.