Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lamm utan vitlök

  • Andersjons 8 december 2008

    När jag för många år sedan bodde i Frankrike, lärde jag mig att lamm och vitlök inte hör ihop. Nästan alla recept jag hittar på lammkött nuförtiden innehåller vitlök. När jag tillagar lamm utan vitlök får jag alltid beröm för den goda smaken. Även av de som i vanliga fall inte äter lamm. Är den kanske vitlöken som spökar och förstör den goda lammköttssmaken?:

  • elpatron 9 december 2008

    jag föredrar vitlök utan lamm (Y)

  • MatAnders 9 december 2008

    Ja kokt lamm med sötsur dillsås är ju det bästa..(Y)

  • elpatron 9 december 2008

    Bara ett lammkött är ju inte fel heller :D

  • ida85 9 december 2008

    har faktist aldrig testat lamm. Men jag tycker vitlök är gott till allt kött så ! :) vitlök är favoritkryddab ! (Y)

  • [email protected] 15 december 2008

    (Y)Det är inte fel med vitlök till lamm. Men det är ingen nödvändighet(H) däremot är såsen a och o. Utan en god sås tycker jag inte det blir bra.(Y)(Y)

  • LindaPortos 15 december 2008

    Jag tycker att det är till var och en om de vill ha vitlök eller inte till lamm,

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.