Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

lergryta

  • tess68 16 oktober 2009

    Är det någon som har några goda recept på mat i lergryta?

  • smatre 16 oktober 2009

    Hej.
    Jag har lagat mycket mat i lergryta och provat med det mesta.
    Låt fantasin flöda bara och använd grädde så kommer det att smaka bra:D

    Kan du precisera vad det är du vill tillaga så kanske det är lättare att hitta receptet.

  • Stintan 16 oktober 2009

    Detta är inget recept, men jag måste berätta att blomjord och penséer passar mycket bra i både gryta och lock, i trädgården då. Ett av mina tokiga projekt.

  • monicadanell 16 oktober 2009

    Jag har ett gott recept på kyckling i lergryta(Y)

  • Stintan 16 oktober 2009

    Torrt som vanligt på denna matklubb. Har för mig att för något år sedan kom det in ett meddelande varannan månad. Försökte få fart på den med både pep, nya recept och lite skämt, men vadå. Torkan är obändlig. Sorgligt, för jag och flera med mig har säkert så ofantligt mycket att förtälja, men här är alldeles för trögt, trotrs stora förändelser. Goodbye!

  • idea_ 16 oktober 2009

    Själv använder jag min lergryta sporadiskt. Brukar göra en vansinnigt god (i mina smaklökar i alla fall) köttfärslimpa med brockoli i mitten (lägger fryst brockoli i botten som jag täcker med köttfärssmeten, saftigt blir det). Lammstek späckad med vitlök och rosmarin är en påskfavorit och ibland när hel kyckling är billigt fyller jag den med citronklyftor och smörjer den med salt, peppar, olja och soya och lägger i lergrytan, servera med ris och valfri sallad samt eventuellt sås.

  • wimpan 16 oktober 2009

    Jag har hittat så många goda recept på rätter att tillaga i lergryta här på MK om du inte orkar sitta o leta så gå in på min sida och "sno" åt dig recepten dom ligger så klart under lergryta....Lycka till =))

  • knyttan 17 oktober 2009

    Hej! Jag brukar ta en stek och lägga i den på en bädd av ngn grönsak, sen lägger jag grönsaker runt omkring (morötter, palsternacka, purjo, vanlig lök, dvs det du tycker om) sen lite olja att ringla över. 200 grader i ett par timmar. Sen när det är klart mixar jag grönsakerna och tillsätter grädde, soja, salt och vinbärs gele kokar ihop lite och får världens godaste sås!!

  • Glitterfia 17 oktober 2009

    Du får upp 117 recept om du söker på: Lergryta

  • sikaal 17 oktober 2009

    Skrivet av wimpan den 17 okt 2009

    Jag har hittat så många goda recept på rätter att tillaga i lergryta här på MK om du inte orkar sitta o leta så gå in på min sida och "sno" åt dig recepten dom ligger så klart under lergryta....Lycka till =))



    Tack, det har jag gjort nu!
    Lena

  • tess68 17 oktober 2009

    Skrivet av wimpan den 17 okt 2009

    Jag har hittat så många goda recept på rätter att tillaga i lergryta här på MK om du inte orkar sitta o leta så gå in på min sida och "sno" åt dig recepten dom ligger så klart under lergryta....Lycka till =))

  • tess68 17 oktober 2009

    Tack Wimpan..
    Hittade flera recept som jag kommer att testa.
    /Tess

  • gunkar5 17 oktober 2009

    Skrivet av Glitterfia den 17 okt 2009

    Du får upp 117 recept om du söker på: Lergryta

  • teamgravity 17 oktober 2009

    På teamgravity.blogg.se finns det många recept till UltrPlus dessa går att använda till lergryta om man följer de extra åtgärder med vattenläggning och kall ugn mm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.