Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

LESS på det "vanliga"!!!

  • Lintu 29 mars 2009

    Brukar ofta komma upp klagomål här hemma på vad vi ska göra till middag på vardagar och helger. Men oftast helger. Mamma brukar oftast be om hjälp å förslag. Brukar oftast bli det vanliga som makaroner å korv/köttbullar, Felix pyttipanna, spaghetti å köttfärssås, steka en hamburgare osv... Sen på helgerna blir det ofta tacos en dag och sen något med enkel med fiks eller kyckling å ris/potais.
    Jag undrar då om ni snälla människor har några bra tips som jag kan tipsa min mor om? Så vi får lite variation i hemmet. Något lättlagat och inte med allt för dyra och många ingredienser. Något bra men enkelt om ni fattar. Vad gör ni till vardags? Tipsa på bara , tack tack(Y)

  • Lintu 29 mars 2009

    oj menade att det oftast bli på vardagarna. Inte "ofats helger" sorry där (:

  • Lintu 29 mars 2009

    Oj vad jag stavade fel mycket :D Nå kan inte hjälpas ni förstår nog iallfall :)

  • The_mama97mia 29 mars 2009

    Hej på dig, vad kul att du kommer in här o ber om förslag...
    Jag har en del grejer i Mina Recept som är favvisar här
    jag ärledsen men orkar inte länka till dom du får kolla på min sida o mina recept om du är intresserad

    Chicky bits /nuggets

    Husses herrgårdskyckling

    Millans fisk

    Kassler till sjöss

    det är fyra varianter som funkar lika bra till vardag som till helg

    Lycka till!

  • Lintu 29 mars 2009

    Mer tips kom igen! :D

  • bjuranna 29 mars 2009

    Gratäng med "allt i ett" är praktiskt på vardagar. Sök på gratäng så får du hur mycket smaskiga förslag som helst. Lycka till! :)

  • Lintu 29 mars 2009

    taaack (:

  • viralottan 29 mars 2009

    Lövbiff med röd curry

    Detta gör jag ofta. Man kan byta ut lövbiffen mot kyckling, kassler eller fläskfilé. Har även gjort den vegetarisk med stora vita bönor.

    Lycka till

  • schmitz 1 april 2009

    olika wok av slag. sen kan man varier maträrtterna i sig! soppor e med gott

  • Mellanbellan 1 april 2009

    OK här kommer några förslag som jag gillar
    Cevapcici
    Couscouspanna med rökt fläsk
    Elefantöra av köttfärs
    Färsk Fettuccine á la Mellan
    Korv Stroganoff

  • hillan66 1 april 2009

    Här kommer några tips på rätter som är enkla att göra och som brukar gillas av alla åldrar (helgmat):) ...Min personliga favorit är kycklingpajen!:D
    Fredagsgodisgryta
    Kyckling med banan och currygrädde
    Fläskfilétoast med klyftpotatis
    Kycklingpaj med bacon och purjolök
    Lycka till!:D

  • Lotten_J 2 april 2009

    Detta är bra vardagsmat och uppskattad av alla som ätit denna

    Köttfärsgratäng

  • monac 2 april 2009

    Skrivet av Lintu den 29 mar 2009

    Brukar ofta komma upp klagomål här hemma på vad vi ska göra till middag på vardagar och helger. Men oftast helger. Mamma brukar oftast be om hjälp å förslag. Brukar oftast bli det vanliga som makaroner å korv/köttbullar, Felix pyttipanna, spaghetti å köttfärssås, steka en hamburgare osv... Sen på helgerna blir det ofta tacos en dag och sen något med enkel med fiks eller kyckling å ris/potais.
    Jag undrar då om ni snälla människor har några bra tips som jag kan tipsa min mor om? Så vi får lite variation i hemmet. Något lättlagat och inte med allt för dyra och många ingredienser. Något bra men enkelt om ni fattar. Vad gör ni till vardags? Tipsa på bara , tack tack(Y)


    hallå Lintu!
    Följ med och handla och var med i köket,planera vecko menyerna...så kan du ju skjälv styra lite mer "ifrån" det där "vanliga"....du har ju en hel recept skatt här på klubben av otroligt dignitet!:)
    lycka till!

  • camillaf14 2 april 2009

    Här kommer några förslag från mig, hoppas du hittar något nytt och gott.

    Busenkla kasslergrytan

    Chipslåda med köttfärs

    Farmors köttfärslimpa

  • MelleBandolo 2 april 2009

    Pasta med tonfisksås är gott :D har dock inget recept, men det finns säkert här.

  • camillaf14 2 april 2009

    Och här är några med variation på tacos-temat. Lycka till (Y)

    Camillas Tacogratäng

    Carolines tacopaj

    Schlagerrulle med tacofärs

  • MatAnders 2 april 2009

    Kanske Taco concarne, karre i ris är en av mina vardags favoriter men jag har andra massa lätta och inte dura rätter på min sida, kolla gärna där.(Y)

  • AnnaLenaN 2 april 2009

    Hej!
    Nu ska jag återigen tipsa om dessa maträtter. Det braiga med dem är att man kan byta ut soppan och få en ny smak på rätten.
    Lisas enkla kycklingratäng
    Med Lisas har jag även bytt ut kycklingen mot fisk, fläskytterfilé och karré.
    Snabba köttfärslimpan

  • katten4 2 april 2009

    Gå gärna in och kolla på min sida, där har jag skrivit upp våra vardagsfavoriter. Sen finns det ett recept som heter Mexikansk korv som vi brukar göra, men istället för alla kryddor tar vi tacomix.

    Ett tips men hoppas du inte tar illa upp - överraska gärna din mamma med att laga mat nån dag. På mig låter det som att hon är dyngless på vardagsmaten ;-)

    Lycka till!

  • Maahl 2 april 2009

    Två recept som min tonåring älskar och som är snabba att göra
    Leilas pasta Pomodoro
    Spaghetti carbonara

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.