Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lever

  • Lilljeppe 21 december 2007

    Jag äter gärna leverpastej, men steka lever har jag aldrig vågat mig på.

  • Aspholme 22 december 2007

    Det är enkelt. Brun fettet, lägg i skivor av lever, vänd efter en halv minut, stek en halv minut på denna sida också. lägg dem i en :pkastrull och gör en egen brunsås eller köpes som du häller över levern och låter den puttra en halvtimme på plattan. Sedan så har du en god, mör och vitaminrik maträtt att servera.

  • Aspholme 22 december 2007

    Det är enkelt. Brun fettet, lägg i skivor av lever, vänd efter en halv minut, stek en halv minut på denna sida också. lägg dem i en :p:pkastrull och gör en egen brunsås eller köpes som du häller över levern och låter den puttra en halvtimme på plattan. Sedan så har du en god, mör och vitaminrik maträtt att servera.:p

  • spiderwitch 21 december 2009

    Skrivet av Snorkfroken den 10 dec 2007

    Har lite funderingar ang detta att lägga levern i mjölk innan tillagning. Har hört flera varianter på varför man ska och inte ska göra det.
    En del har sagt att det är för att dra ut gifterna. Andra säger att levern blir mindre besk. Det senaste jag hörde var att levern blir seg om man lägger den i mjölk.
    Någon som vet vad som stämmer?

    Vill gärna även ha recept på lever :)




    Min mor och min mormor lärde mig att man alltid ska lägga levern i mjölk för att dra ut gifterna och min mormor var gammal hushållerska så hon om någon skulle väl veta tycker jag. Och jag har aldrig varit med om att levern blir seg om man lägger den i mjölk. :p

  • amoz 21 december 2009

    Har aldrig lagt levern i mjölk och det har alltid blivit hur gott som helst. En annan sak, såsen är nästan det godaste:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.