Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lördagsfrukost

  • Hjotrongull 19 januari 2008

    Frukost är så gott!!! :D:D:DOch särskillt när man får sitta hur länge som helst och äta, prata och dricka baljor med te på helgerna. Vad brukar ni äta till frukost när ni är lediga? Vad blev det för smarrigt idag?

  • Okänd 19 januari 2008

    Är ingen frukostätare.Det blir enklast möjliga,typ en macka och juice.Har alltid haft dålig matlust på morgonen.:(

  • 19 januari 2008

    det vanliga

  • Hurtbulle 19 januari 2008

    I dag blev det en bit smörgåstårta som fanns kvar efter gårdagskvällen. Annars blir det macka och kaffe eller te.

  • MatAnders 19 januari 2008

    Ibland brukar jag unna mig en Engelsk frukost med ägg, bacon och vita bönor och en stekt tomat. Lite som en brunch blir det...

  • monac 19 januari 2008

    åh,jag är lite ensidig...rågform med avocado & coctailtomater(de var ekologiska & smakade verkligen tomat oxå.) å kaffe,minst 1/2 liter :Z för att vakna ordentligt. på vardagen blir det mest smoothi,se mitt recept! Men visst är det härligt med låååång frukost med lite continental stil:)

  • lenastephanopoulos 19 januari 2008

    Kokta ägg, ibland en sillbit till, fil/gröt, pressad apelsin, varmt bröd med gott pålägg, en kopp choklad. Ja, helt enkelt vad vi.har hemma.

  • lennali 19 januari 2008

    Jag är en slarver på helgerna med att äta frukost, ibland blir det och ibland blir det inte.
    Just nu knorrar det oroväckande, så jag ska koka choklad och äta två skivor skogaholms grovlimpa med cognacsmedvurst på, blir nog gott.

  • anluk 19 januari 2008

    Är ju ingen frukostätare men har ätit en macka med skinka och grönsaker på till det ett glas äppeljuice.

  • pehrzonflickan 19 januari 2008

    I morse blev det en stor rundknäcke, två halvor. Den ena med messmör/ gurka och den andra med skinka och tomatskivor. Kaffe med mjölk.

  • Smulpajen 19 januari 2008

    Som vanligt mackor och te, och efter det kaffe. Men idag frossade vi i nybakt nattjäst frukostbröd (recept på min sida). Detta är det godaste brödet vi vet. (L)

  • Okänd 19 januari 2008

    Små grisar ägg och bacon samt en 1/2liter oboy

  • Nettie 19 januari 2008

    Idag blev det engelsk frukost, annars är jag just ingen frukost människa,
    blir oftast en smoothie och kaffe till vardags:)

  • Lilljeppe 19 januari 2008

    Eftersom jag var på fest igår och det blev lite mycket vin:p Ville jag ha någon mat när jag vaknade som dessutom var enkel att köra i micron så det blev panpizza med sallad:( Inte bästa frukosten, men den var god:p

  • Amber 19 januari 2008

    Jag är ingen älskare av frukost....har svårt att äta så på morgonen men samtidigt behöver ju kroppen energi...så kaffe å hård macka är vad det blev idag.

  • starfighter 19 januari 2008

    Älskar att äta frukost särskilt på helgerna då man har tid att sitta ner tillsammans. I morse blev det en kanna te, blodgrape, grapefruktjuice, smörgåsar med leverpastej och gurka och salami-alternativ, min man fick sig även en yoghurt att smaska på. De kalla pannkakorna fick inte vara med den här gången, men de går nog åt som mellanmål under dagen.

  • evaldo 19 januari 2008

    Måndag som Söndag samma hela veckan nästan, kanske något ägg ibland

  • Hjotrongull 19 januari 2008

    Kul att läsa...alla har så olika frukostvanor...Ägg, stekt eller kokt, är standard hemma hos oss på helgen och så ska det helst vara hembakat bröd med goda ostar till och mycket grönsaker...mums:) Ibland skulle jag kunna äta frukost två gånger om dan tror jag!!!:)(Y)

  • Lena 19 januari 2008

    Hem bakade tekakor och fil kokt ägg en panna kaffe

  • lenajeanette 19 januari 2008

    På helgerna blir det ofta äggobacon rostat bröd, god ost, marmelad juice, kaffe i massor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.