Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lövbiff

  • Nallepuh13 17 augusti 2008

    Jättegott jag lovar:

    Cordon Bleu (lövbiff)

  • Lindanemon 17 augusti 2008

    Lövbiff är för mig ett väldigt bra kött, som går snabbt att tillaga. Jag brukar köra den här varianten:

    Först steker jag upp skinka snabbt. Sen steker jag lövbiffen på ena sidan. När jag vänder den, lägger jag på en rejäl skiva god ost, och sen på med den stekta skinkan. Blir enormt gott, funkar till och med som bjudmat.

    Prova!

  • sonja55 17 augusti 2008

    Här kommer ett gott recept på lövbiff

    [recept]4292[/4292] (Y) (Y)

  • sonja55 17 augusti 2008

    Skrivet av sonja55 den 17 aug 2008

    Här kommer ett gott recept på lövbiff

    [recept]4292[/4292] (Y) (Y)



    Vitlöksrullader

  • systeryster 17 augusti 2008

    Lövbiffsrullader med paprika och lök
    Nu fick jag inspiration att skriva in ett recept som jag urspungligen började laga när creme fraiche var något nytt och nästan exotiskt.Men rätten hänger med fortfarande så den har fått godkännt av min familj. Lövbiff tycks vara populär i alla formerav alla svar att dömma.Måste ta tid att äta sig igenom allt det här goda.:p

  • The_mama97mia 8 oktober 2010

    Jag vet att detta är en gammal tråd, men jag letade efter matprat om just lövbiff och finner ingen anledning att starta en helt ny. Önskar att vi kan fylla på med tips här?
    Köpte lövbiff till bra pris så jag har 1,5 kg att ta rätt på nu. :)

  • Bumbis 8 oktober 2010

    När vi äter lövbiff här vill man och dotter ha den stekt (torrt). Jag fyller min med fransk senap, riven pepparot och finhackad lök och viker den på mitten och steker snabbt. Saltar och pepprar så klart.

  • martina63 8 oktober 2010

    Stek lövbiffen på hög värme, snabbt, bara en minut max på varje sida. Peppra innan.
    Servera med äggula och nyriven pepparrot. En klassiker man inte tröttnar på.

  • Eery 8 oktober 2010

    har inte heller nått rcept men en vältestad favvis här hemma är
    strimla lövbiffen och stek den hastigt på hög värme, bryn klyftade champinjoner och skivda lök. slå på en del grädde och en del crème fraiche smaka av med dijonsenap salt och peppar. ät med ris eller kokt potatis.

  • Mistys 8 oktober 2010

    Pasta ajvar med lövbiff

    Detta är jättegott . Antingen till pasta, då som pastasås eller som gryta till ris/potatis

  • ros 8 oktober 2010

    {snicker}Detta är mitt favoritrecept när det gäller lövbiff, det passar lika bra till klyftpotatis, ris eller pasta
    Lövbiffspanna med svamp

  • Dintan 8 oktober 2010

    Om sonen får önska så blir det lövbiff till middag.
    Jag steker den snabbt med peppar och sen på slutet häller jag på kinesisk soya som får "steka" in, vänd på lövbiffen så den också får soya på sig.

    Till detta brukar det serveras pommes och bea.

  • chrisq 8 oktober 2010

    :DD jag brukar göra en het lövbiffsgryta med asiatisk smak supergott

  • maxxess 8 oktober 2010

    Jag hade massor lövbiff som började "gå ut" i frysen. Jag malde ned (mkt grovt) till Chili con carne. Det blev mkt bra. En chili är aldrig fel...

    Chili con carne tritacarne

  • svengelsk 8 oktober 2010

    Strimla lövbiffen och en liten purjolök. Lägg i ugngeldfast form. Koka upp ett par dl grädde med en tsk potatismjöl eller maizena och 50g grönmögelost. Häll över köttet och ugnsbaka 30 min 225 grader.

  • amoz 8 oktober 2010

    Skrivet av svengelsk den 8 okt 2010

    Strimla lövbiffen och en liten purjolök. Lägg i ugngeldfast form. Koka upp ett par dl grädde med en tsk potatismjöl eller maizena och 50g grönmögelost. Häll över köttet och ugnsbaka 30 min 225 grader.



    Just det receptet gör jag väldigt ofta, det är både gott och går så fort att göra.(Y)

  • amoz 8 oktober 2010

    Detta är också en rätt som jag mer än gärna gör och bjuder på.


    Kinesisk gryta.

  • The_mama97mia 8 oktober 2010

    trevligt, vad mkt tips ! fyll på gärna!

    Jag hade ngt recept med purjolök. lövbiff i strimlor och creme fraiche med vitlök o 4 peppar? tror jag, men har nog inte lagt in det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.