Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

luffarfilé

  • sussi123 27 februari 2009

    luffarfolé av fläskkött vad ska jag göra till:)

  • linda141 6 mars 2009

    Klyftpotatis i ugn är alltid gott till. Krydda gärna med timjan på :D

  • Tillberga 6 mars 2009

    vad är luffarfilé?:o

  • willart 6 mars 2009

    Vad är luffarfile

  • Bumbis 6 mars 2009

    Hejsan. Luffarfilé heter med ett annat ord benfri kotlett. Det låter väl finare att kalla den filé.

  • qrummelur 10 februari 2011

    Är väl lite sent ute men måste ändå påpeka att luffarfilé inte alls är benfri kotlett utan en muskel som sitter vid skinkan. Den går att använda som fläskfilé (på nötkött kallas den rulle och sitter ihop med rostbiffen).

  • Mistys 10 februari 2011

    Skrivet av qrummelur den 10 feb 2011

    Är väl lite sent ute men måste ändå påpeka att luffarfilé inte alls är benfri kotlett utan en muskel som sitter vid skinkan. Den går att använda som fläskfilé (på nötkött kallas den rulle och sitter ihop med rostbiffen).


    Är du säker på att det heter Rulle?? Nötrulle är nämligen ett väldigt segt kött som bör kokas, används oftast till "salta biten" kött och sjömansgryta. Det är inte Rostas du menar.

  • knyppeltanten 10 februari 2011

    Skrivet av Misty09 den 10 feb 2011

    Skrivet av qrummelur den 10 feb 2011

    Är väl lite sent ute men måste ändå påpeka att luffarfilé inte alls är benfri kotlett utan en muskel som sitter vid skinkan. Den går att använda som fläskfilé (på nötkött kallas den rulle och sitter ihop med rostbiffen).


    Är du säker på att det heter Rulle?? Nötrulle är nämligen ett väldigt segt kött som bör kokas, används oftast till "salta biten" kött och sjömansgryta. Det är inte Rostas du menar.



    Marinera rullen i kylen några dagar skuren i bitar sen blir den jättefin att grilla på spett. Jag har även använt rulle till Pot Roast, kött som steks i ugn i cirka 4 tim, den blev mör och fin som stek också.

  • qrummelur 12 februari 2011

    Skrivet av knyppeltanten den 10 feb 2011

    Skrivet av Misty09 den 10 feb 2011

    Skrivet av qrummelur den 10 feb 2011

    Är väl lite sent ute men måste ändå påpeka att luffarfilé inte alls är benfri kotlett utan en muskel som sitter vid skinkan. Den går att använda som fläskfilé (på nötkött kallas den rulle och sitter ihop med rostbiffen).


    Är du säker på att det heter Rulle?? Nötrulle är nämligen ett väldigt segt kött som bör kokas, används oftast till "salta biten" kött och sjömansgryta. Det är inte Rostas du menar.



    Marinera rullen i kylen några dagar skuren i bitar sen blir den jättefin att grilla på spett. Jag har även använt rulle till Pot Roast, kött som steks i ugn i cirka 4 tim, den blev mör och fin som stek också.


    Jo självklart menar jag rostas, ursäkta skrev i hast.

  • nilami 12 februari 2011

    Rullen är super att göra "kärlaknul" på. Dvs att man stoppar in den frusen på kvällen på låg temp och lägger den i saltlag på morgonen. Vad heter det egentligen på svenska?

  • bigganv 12 februari 2011

    Tjälknöl.....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.