Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat att förbereda och stoppa i frysen?

  • NetteR 16 augusti 2008

    Ska operera mig om en månad och hade tänkt laga ihop en del mat så att det finsn färdigt i frysen en tid framöver men helt plötsligt står det helt still i knoppen :o så jag skulel gärna vilja ha tips på lite mat som blir bra att förbereda och frysa in.

  • smarrig 17 augusti 2008

    Lasagne brukar jag ofta frysa in, likaså olika pajer. Kött brukar jag tillreda färdigt och frysa in så är det bara att värma i stekpanna så man skall äta.

    Hoppas du fått lite hjälp, och LYCKA TILL med operationen!:)

  • Mammamu 17 augusti 2008

    Köttfärssås, chili con carne, hemmagjord pizza, grytor av olika slag, korvstroganoff (blir lite grynig när man frusit in den, men är god ändå..) är ngra tips som jag har att komma med. Lycka till med operationen!!

  • BigganL 17 augusti 2008

    "Min" kålpudding, köttfärssås, skivad falukorv i frysen - lätt att steka upp.
    Koka en "balja" potatis som du kan steka till korven + lite lök eller purjo.
    En liten burk sill i kylen... Kokta ägg (kan man ju inte frysa men håller i kylen)
    Färdigköpt vegetarisk ärtsoppa (eller med fläsk) är inte så tokigt.

    I värsta fall får vi skicka lite mat till dig!
    Lycka till med operationen!
    (Y)

  • SDMaya 17 augusti 2008

    Potatisgratäng, pastaröror, pannbiffar med sås, köttbullar med sås, kättfärsås, falukorvgratäng,
    Pajer i olika former, tex med skinka, köttfärs,och kyckling finns ju massor här på matklubben man kan passa på att prova.(Y)
    Grönsaks- och köttsoppa går med bra att frysa.
    Grillad kyckling är med en kanon grej att ha i frysen.
    Piroger och pizza är med en bra grej att ha i frysen.:p lätt att värma i micron för barnen som mellanmål, och betydligt hälsosammare än de man köper i affären(Y)
    Mina barn älskar att kunna ta upp en pizzabit eller pirog som mellanmål, även om de äter i skolan är dom vrålhungriga när dom kommer hem.
    Jag hoppas något av tipsen kan va till nytta!
    Lycka till med operationen!
    /SDMaya

  • hansdotter 17 augusti 2008

    Lycka till med operationen!
    MAkaronilåda, pannkakor, moussaka, soppa.

  • ros 17 augusti 2008

    :)Hoppas att det går bra med operationen

    Olika grytor, som bara är att värma är väldigt smidigt.

    Kycklinggrytor, fläskfilégrytor, köttgrytor

    Bryn fläskkotletter och fläskkarréskivor och gör sås till.

    Fiskgratänger, köttgärssås med olika innehåll.

    Mycket går att "förädla" i olika omeletter(Y)(Y)(Y)

  • farmoringer 17 augusti 2008

    Man kan koka palt också att frysa in....

  • NetteR 22 augusti 2008

    Tack för alla tipsen och förslagen. Veckan som kommer blir det nog höststädning av hus och trädgård och veckan efter det blir det antagligen massa matlagning (H)

  • The_mama97mia 15 september 2008

    Skrivet av NetteR den 22 aug 2008

    Tack för alla tipsen och förslagen. Veckan som kommer blir det nog höststädning av hus och trädgård och veckan efter det blir det antagligen massa matlagning (H)


    Nyfiken, är du opererad? Hoppas allt gått bra?
    Vore skoj om du ville tala om hur det är o om du hade nytta av några tips....

  • NetteR 15 september 2008

    Skrivet av mama97mia den 15 sep 2008

    Skrivet av NetteR den 22 aug 2008

    Tack för alla tipsen och förslagen. Veckan som kommer blir det nog höststädning av hus och trädgård och veckan efter det blir det antagligen massa matlagning (H)


    Nyfiken, är du opererad? Hoppas allt gått bra?
    Vore skoj om du ville tala om hur det är o om du hade nytta av några tips....


    Inskrivning onsdag för operation på torsdag!
    Har fyllt frysen och frysboxen här hemma :D
    Bland annat finns lasagne, timbal, paté, köttfärslimpa, makaronipudding, fiskfärs, kycklinggryta, grillad kycklingfilé, biff, kalops, korv- och biffstroganoff, pölsa mm i frysen så det känns himla skönt i alla fall (Y)

  • salsa 15 september 2008

    Lycka till med operationen

  • The_mama97mia 15 september 2008

    snacka om bra förberedd... haha.. vi håller tummarna o hoppas allt går bra!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.