Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat i husbil

  • Apetina 29 juni 2009

    :p Hej, Vi är ett par som älskar vår husbil & alla underbara nya platser som vi besöker varje sommar & nästan alla helger från april till november.
    Det blir mycket grillat & många sallader & till slut blir allt samma/samma. Har du några fräscha mattips för husbilslivet är du välkommen att dela med dig till mig!!
    :'(Jag är ny här på klubben ... men så småningom ska jag skriva in mina husbilsfavoriter, både platser, sevärdheter, restauranger & god mat i husbilen!!(Y)

  • Eery 3 juli 2009

    knuffar lite... underbar tråd då jag har barndommens vidriga lapskojs (eller vad tusan det hette) och köttbullar i brunsås påburk.

    Fram för FLER goda och fräcsha alternativ(L)

  • JennyV 4 juli 2009

    Husbil.... åhh, vilken frihetskänsla! Det vill jag skaffa mig, när jag blir stor :p
    Här kommer lite förslag från mig:
    Buljongkokt kycklingfilé med rotfrukter och wasabikräm
    Fisk med örter i foliepaket
    Grekisk grönsakspasta!
    Mumsig pastarätt!

    Hoppas ni får en underbar sommar med många nya platser!!

  • The_mama97mia 4 juli 2009

    hmmmmmm... vill tipsa om att det finns flera trådar i samma ämne, typ HUSVAGNS-mat, semestermat, båtmat m.m.

  • mariags 22 mars 2010

    Skrivet av Apetina den 29 jun 2009

    :p Hej, Vi är ett par som älskar vår husbil & alla underbara nya platser som vi besöker varje sommar & nästan alla helger från april till november.
    Det blir mycket grillat & många sallader & till slut blir allt samma/samma. Har du några fräscha mattips för husbilslivet är du välkommen att dela med dig till mig!!
    :'(Jag är ny här på klubben ... men så småningom ska jag skriva in mina husbilsfavoriter, både platser, sevärdheter, restauranger & god mat i husbilen!!(Y)


    Precis vad jag är ute efter enkla bra recept för campingturerna i husbilen. :) Ska kolla igenom dina svar.

  • Erajscha 22 mars 2010

    Enkel och god risotto: koka riset i en burk köttsoppa.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.