Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat innan planet lyfter

  • ZizzieeFredholm 30 juli 2013

    Jag och fem grabbar skall nu på söndag åka utomlands tillsammans! Eftersom planet lyfter tidigt på morgonen behöver vi åka hemifrån redan 02.30 på söndagsmorgonen. Vi har bestämt oss för att spendera lördagskvällen tillsammans med att dricka några öl, spela lite spel och bara njuta innan semestern. Jag blev då ansvarig för att fixa någonting vi kan äta i kring ett på natten samt också någonting som vi kan äta på flygplatsen innan vi passerar sista säkerhetskontrollen. Det enda jag faktiskt kom att tänka på var pizzabullar som man kan äta på flygplatsen, så nu behöver jag verkligen eran hjälp!

    Det skall helst vara någonting som inte tar allt för lång tid att göra eller som går att förbereda någon dag innan, ingen av oss är allergisk eller i behov av special kost så på den punkten är vi väldigt flexibla. Är det någon som har ett förslag till mej? :)

  • Erajscha 31 juli 2013

    På flygplatsen skulle ni kunna äta piroger, eller smörgåsar eller en pastasallad.

    Nattamaten tidigare, där skulle du kunna förbereda en lasagne eller varför inte en kebabgryta med ris?

  • annapatrik 1 augusti 2013

    Hej !

    Gör en god röra och lägg i tunnbröd eller wraps.

    2 dl majonnäs
    2 dl creme fraiche
    1,5 dl bostongurka
    1 dm hackad purjolök.

    Blanda ihop och rör i
    2 burkar avrunnen tonfisk i vatten
    eller
    strimlad grillad kyckling

    Förslag till nattmat är enkel, fixa pommes frites och grillkorv, mättande och lätt att fixa.

    Ha så roligt på resan !

    http://yrhattans.wordpress.com/

    Annakarin

  • rosatalo 2 augusti 2013

    Jag skulle göra iordning tacowraps, se recept, och göra dem färdiga så lång så de bara behöver gräddas färdiga i ugnen på natten.

    Sedan på flygplatesen skulle jag inte vilja ha något med gegga i, med tanke på kläderna som man har på sig och inte gärna vill ha nedfläckade. Jag skulle göra ett par enkla, rejäla, kladdfria smörgåsar med skinka, ost, salladsblad, gurka. Gärna ett mörkt bröd, det mättar längre än ljust.

    Tacowraps

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.