Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MAT - TEMA - VECKOR

  • Apetina 30 juni 2009

    Spenaten i vår lilla täppa växer & frodas!
    Nu gäller det bara att hinna äta så mycket det går av de späda krispiga bladen innan vi sticker på semester.
    Så det blir mycke spenat denna vecka.
    Därav min idé/tanke om att ha ett MATTEMA varje vecka

    Vecka 27 SPENAT
    Vecka 28-30 MAT I HUSBIL Se min länk om husbilsmat
    Vecka 31 SQUASH Om den är färdig för skörd.
    27/7-09 Squashen är på gång men inte färdig
    Vecka 31 SKÅPMAT efter semestern
    Vecka 32 RÖDBETOR
    SQUASH SQUASH

    I går hade vi stekt fisk med spenatpesto på en bädd av spröda färska spenatblad .
    Idag blir det en räksallad med spenatblad på tekaka.

  • anluk 30 juni 2009

    Menar du lägga in recept här i tråden så är det förs infoga recept sedan är det siffrorna som är långt bak till höger i adressfältet

  • Okänd 30 juni 2009

    För att länka till ett recept här skall du först ta fram det och notera eller kopiera det nummer som står i adressfältet högst upp på sidan. I det här fallet ser det ut så här: "recipeid=70742". Det är alltså siffrorna: 70742 som skall stå mellan hakparenteserna!
    Nu klickar du på "+ infoga recept till vänster, då kommer en ruta upp där du klickar på ok. Då kommer det att infogas följande: . Markera mellan hakparenteserna och skriv in siffrorna som utgör länken till det recept du vill visa!
    Receptet jag skickar med kanske skulle passa utmärkt som mat i husbilen.

    Färskrökt pangasiusfilé

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.