Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat till kräsna barn

  • tilda 7 april 2008

    Jag har en dotter som är väldigt petig med vilken mat hon äter. Hon äter normalt som en fluga, men när det serveras något hon gillar kan hon vräka i sig som en häst, vilket bevisar att hon kan om hon vill.
    Vad jag skulle vilja är att ha tips från er andra med kräsna barn så att jag kan få lite ny inspiration. Fantasin tryter just nu.

  • anluk 8 april 2008

    Vad brukar hon gilla??? Prova med olika pastarätter, här på sidan finns mängder av sådana. Också köttfärs, gratänger, kanske falukorv som du stansar ut i pepparkaksformar till roliga former som gör att de blir mer intressande att äta.

  • Lotten_J 8 april 2008

    Det finns en tråd som heter nåt i stil med trilskande treåring...gå in och läs där...där finns många tips.....

  • lilas 8 april 2008

    Mina barn äter det mesta, men mellangrabben har varit lite petig i perioder, framför allt när han var i 6-årsåldern. Då fick jag tipset att försöka engagera honom i matlagningen. Han hjälpte till med lite smått o gott, som att skära grönsaker, vispa såser och salta o peppra m.m.
    Det hjälpte faktiskt, för han var ju stolt över att ha hjälpt till att laga maten, och när HAN hade gjort maten så var den ju såklart god också!!
    Hoppas det funkar! Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.