Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat till mig och pojkvännen?

  • Ronja-ronja 8 januari 2010

    (L) Idag kommer äntligen min pojkvän men jag har ingen anning vad jag ska laga för middag till oss:(

    Det jag har hemma är köttfärs ( blandfärs och nötfärs) och grädde :/ ingen aning vad jag kan göra på det?

  • margitkallgren 8 januari 2010

    Gör Wallenbergare det går bra fast du inte har kalvfärs. Sök på namnet så hittar du säkert bra recept. Lycka till. Margit

  • sufly 8 januari 2010

    Jag tycker att du skall prova "Kamillas järpar med timjan" om du har alla ingredienser förstås. Jag har glömt hur man länkar till recept men det finns här på klubben om du söker på namnet.. Det är verkligen skitgott (Y)

  • MatAnders 8 januari 2010

    Wallenbergare tycker jag med är ett bra val har du flytande kalvfond kan du ha i lite i smeten :)

  • Amika 8 januari 2010

    Tacosoppa? Passar utmärkt i kylan som är nu! :)

    Man steker på köttfärsen och kryddar med tacokrydda, sen har man i 1 liter vatten, två buljongtärningar och en burk krossade tomater. Blanda ner skalade potatisar som man delat i stora bitar. Låt koka till potatisarna är genomkokta. Det tar ca 10 minuter.

    Jättegott och lätt att göra. :)
    Så kan man ju med fördel servera ett nybakt bröd till. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.