Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat tips?

  • bellischious 23 augusti 2011

    Hey,

    sådär i slutet av månaden är det EXTREMT tomt i kylen.

    Så nu tänkte jag dela med mig av vad min tomma kyl innehåller och någon kanske kan ge mig ett tips på någonting man kan slänga ihop, utöver de vanliga tråkiga.

    - Torskfilé
    - Spenat
    - Bacon
    - Korv
    - Frysta sommargrönsaker
    - Bruna bönor
    - Krossad tomat
    - Gul lök
    - Röd lök
    - Pasta
    - Ris
    - Potatismos

    Någon som har mer idéer än mig, för jag är helt tom!

  • Diddi1982 23 augusti 2011

    Ett tips jag kan ge dig är det jag ska laga idag och är något jag kommit på helt själv:
    Pasta med korvgryta

    Finhacka en gul lök och fräs den i lite smör/olja, tillsätt korvpengar (skivad korv...helst hotdogs eller prinskorv). Stek tills korven fått lite färg. Tillsätt sedan krossade tomater och kryddor...du kan också tillsätta lite tomatpuré och ketchup (valfritt då det är lite sötare än tomatpuré). Låt småputtra/sjuda några minuter och smaka av och se om du behöver mera kryddor, salt eller peppar.
    Servera med pasta, ris och grönsaker....kokta eller färska.

    Du kan också tillsätta soya, chilisås eller byta ut korven mot bacon om du vill det.

    Smaklig måltid!

  • Auntdahlia 25 augusti 2011

    Bacon med bruna bönor, fiskgratäng (potatismos) med citronsås (vanlig sås med bottenredning smaksatt med typ citronpeppar eller örter). Soppa på sommargrönsakerna i med korv och pasta i.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.