Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mathjälp

  • Jilliii 20 februari 2011

    Inte för att gå in för mycket nu, så har min tid försvunnit.

    Det är skola, jobb, praktikplats, dagis, examensarbete, domare för fotboll etc etc..

    Jag behöver ett skrikande HJÄLP på förslag på mat som är lätt, snabb, nyttig och gärna kan frysas in !

    Det är totalt minimum på 5 portioner då två är matlådor.


    Har sk. en ledig dag på 5 veckor.

  • Lenael 20 februari 2011

    Detta är lättlagat och gott sköter sig själv i ugnen.
    Jag har använt ytterfile.
    Matkinas Benfria kotlett {eat}

  • welma 20 februari 2011

    Gratänger, pajer och grytor är alltid bra att ha i frysen, det tar inte så mycket längre tid att göra dubbelt så mycket när man ändå lagar. T ex Lasagne, Kasslergratäng, Skinklåda med ris, Pastagratänger och Köttfärs- /Ost- och skink paj är kompletta måltider som går bra att frysa in.

  • The_mama97mia 20 februari 2011

    Ja du, det finns nog lite fler tips i andra trådar här med, men tråkig huvudregel är - förbered!
    Medan man äter middag dag 1, koka potatis till dag 2 - eller ngt.

  • MatAnders 20 februari 2011

    Ett förslag är att koka upp massa ris och ha i kylen, det är perfekt, lätt och snabbt att göra fried rice med valfria tillbehör och det går på 5 minuter att göra och funkar utmärkt i matlådor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.