Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

matlådor i frysen

  • Tillberga 15 mars 2008

    jag vill laga mat i helgen så jag har till hela veckan på jobbet

    har ni tips på bra matlådemat att frysa in?

  • enAnnan 15 mars 2008

    Köttfärssås har jag alltid i frysen.

    Gott med bara bönor, linser eller pasta.

    Även köttgrytor funkar bra. O hinner man inte koka potatis till så funkar bönor lika bra där.
    Eller styckfrysta färdigstekta kycklingfiléer.
    Kålpudding.

    Jag tycker att proteindelen funkar väldigt bra att frysa, det är värre med kolhydraterna.
    Ska vara lasagne då.

    Men det är ett väldigt bra tänk att ta efter.
    Frysen full av matlådor.

  • Jessika 15 mars 2008

    Min Hawaiigryta är fungerar jättebra i frysen, pajer av alla slag, grytor, ädel kyckling om du tycker om mild smak av ädelost (ligger också bland mina).
    Pannkakor brukar också vara bra. Ta ut dom kvällen innan du ska äta om du ska ha dom till luch och fyll ex med strimlad rökt skinka, svamp o riven ost. Det blir jättegott att värma i micron.

  • Gnagett 15 mars 2008

    Jag lagar nästan alltid mat för 4 fast vi bara är 2 så har man 2 lådor att frysa in, för många rätter funkar ju att frysa. Så behöver man inte stå och laga mat bara för att frysa in.

  • Heisjo 15 mars 2008

    Jag gör som Anitak, lagar fler portioner än vad vi äter och fryser in. Men ALDRIG rätter med potatis som jag tycker blir vedervärdigt att äta efter att det varit fryst(N)

    Gratänger och pastarätter tycker jag brukar bli gott när man fryst in dem.(Y)

  • Gnagett 15 mars 2008

    nä jag håller med - potatis går inte att frysa. Det blir äckligt. Ris och pasta funkar bra.

  • Okänd 15 mars 2008

    Lasagne är bra matlådor och bra att frysa.
    Korvstroganoff,kött-kycklinggryta,ugnspannkaka med bacon,köttfärssås mm.
    Jag kokar även köttsoppa och fryser,dock utan potatis,den kokas och blandas i vid måltiden.

  • zonale 15 mars 2008

    Det mesta, utom just potatis går bra att frysa. Ju "blötare" desto bättre enl min menig. Näringsinnehållet i grönsaker försämras nog avsevärt men då kan man komplettera med färska grönsaker och sallader.

  • annikaapril 15 mars 2008

    Matpajer av olika slag kan man frysa i lagoma bitar. Det blir gott även efter infrysning, precis som lasagne. Sedan behöver man bara komplettera med en fräsch sallad. Tack o hej!

  • Tuvet 15 mars 2008

    Skrivet av Tillberga den 15 mar 2008

    jag vill laga mat i helgen så jag har till hela veckan på jobbet

    har ni tips på bra matlådemat att frysa in?


    Soppor och grytor är lätt att göra mycket av och bra att ha i frysen.

  • azlan_lena 16 mars 2008

    Jag lagar mer än till oss 2 så blir resten lådor till gubben
    Potatis är absolut avskyvärt frusen.!!!!!!!!!
    Har ofta små konservburkar med grönsaker EX gröna bönor ,morötter , andra bönor som jag köper på ÖB ,

  • anluk 16 mars 2008

    Lasagne, spagetti o köttfärssås, Chili Con Carne, Olika gratänger...

  • Tillberga 16 mars 2008

    Skrivet av anluk den 16 mar 2008

    Lasagne, spagetti o köttfärssås, Chili Con Carne, Olika gratänger...


    och så kålpudding som du skall äta i dag

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.