Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matlådor med fisk

  • s-rosell 7 mars 2012

    Jag gör ofta matlådor som jag fryser in. Det är smidigt för mig som högskolestudent.
    Är det någon som har ett bra tips på fiskrätter som fungerar att frysa någorlunda? Jag gjorde fisk med vanlig kokt potatis men potatisen var inte alls god när den värmts upp igen.

  • MatAnders 7 mars 2012

    Vad gäller frysta fisk rätter och matlådor så tror jag att fisk gratänger och möjligtvis laxpudding,fisk soppa kan fungera bra men att frysa annan färdiglagad fisk är ingen höjdare.

  • The_mama97mia 7 mars 2012

    http://www.matklubben.se/matklubben/mama97mia/kokbok/?id=5792&recipeid=14674&offset=7
    Millans fisk
    Den här varianten på fiskgratäng tycker jag klarar sig bra som frusen matlåda. Problemet är potatisen. Men om man vill laga fisk o frysa in så funkar det ju även med panerad firre, dock får man tänka att lägga till potatis efteråt, för knölen blir inte snäll av att frysa. :)

  • Mistys 7 mars 2012

    Lax- och räkpanna

    Detta funkar fint att frysa. det har jag gjort när jag fått över ibland. Jag har dock aldrig fryst det med pasta och ris utan det kokar jag färskt. Man kan hoppa över vitlöken om man inte vill ha det till jobbet;) man kan också hoppa över räkorna om man tycker det är för lyxigt till vardags. Gör det då på bara laxen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.