Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Middagsbjudning

  • Ninni84 5 oktober 2012

    Hej ska ha runt 12 personer på bjudning på middag tänkte 2 rätters.Kom gärna med era förslag ,för det stå helt stilla för mig.

  • Monchichine 5 oktober 2012

    Jag gjorde häromveckan en RIKTIGT god morotssoppa, den var riktigt lyxig,hade även i lite timjan, ca 1tsk och vitlök. Tänkte göra den ikväll igen, men denna gång även en liten förrätt: bröd med lökmarmelad och getost. Man hackar lök fint, ca 6-7st till 12 pers. slänger i den i en kastrull och häller över lite socker och ringlar ca 1-2 dl honung över och låter puttra(ej steka) tills den har en marmeladliknande konsistens (typ 30min). Under tiden skivar du getosten i ca 0,5cm breda skivor och skivar brödet gärna vitt bröd. Sedan då marmeladen är färdig brer du på en rejäl klick och lägger på getosten. Gratinera sedan i ugnen på ca 210 grader tills den har fått en fin gyllene färg ca 10 min. Och detta går att förbereda i förväg och slänga in i ugnen då det är dags. Ringla sedan lite extra honung på det färdiga verket och NJUUT!! Krämig morotssoppa Sen kan man ju fixa lite plättar till dessert :) Med glass och bär. Bon appetit!! :)

  • haggatan8 5 oktober 2012

    Hej1

    Jag brukar ofta bjuda på Kräftsoppa till förrätt, den är himmelsk god, receptet finns här på MK.
    Sen blir det Makalös kycklinggratäng på det, finns oxå här. Den är sååååå god.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.