Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Min FAVORITPIZZA...

  • Gnurf 22 januari 2010

    Blir Pizza med Råkostsallad denna fredagkväll uppe i Norrland. Degen jäser i bunken just nu, tomatsåsen puttrar på spisen. I frysen fanns kassler, salami, svamp, ost...så får det bli :D Annars gillar jag köttfärs med massor av curry på pizza (L) ...men nu var frysen tömd på färs å en man tager vad en man haver...(Y)

    Säg mig,
    hemma på Er gata...

    Vad lägger Ni på FAVORITPIZZAN!??

  • farmoringer 22 januari 2010

    Jag tycker om filé av nåt slag. Jalapeno, oliver färska tomater, lök och massor av ost. Vitlök inte att förglömma.

  • jimboz 22 januari 2010

    Jag kör alltid en Dagobert , men ibland blir det vad jag har.
    Salami
    Köttfärs
    Bacon
    Lök
    el.

    Banan
    Skinka
    Curry lots of it

  • boz1965 22 januari 2010

    Brukar köra en klassisk Quattro Staggioni för det mesta men också den här:

    Pizza Funghi é Pepperoni

  • Maarden 22 januari 2010

    Tomatsås och ost, *schwosch* in i ugnen. När pizzan är klar lägger jag på isbergssallad, färsk gurka, oliver, rå lök och tomat.

  • siggemums 22 januari 2010

    Tomatsås,mozarella, parmaskinka och rucolla.(Y)

  • Gnurf 22 januari 2010

    Inga döda djur överhuvudtaget!?? :D

    Skrivet av Maarden den 22 jan 2010

    Tomatsås och ost, *schwosch* in i ugnen. När pizzan är klar lägger jag på isbergssallad, färsk gurka, oliver, rå lök och tomat.

  • Okänd 22 januari 2010

    När jag gör pizza i långpannan (du vet den blir LITE tjockare) basar jag med en tomat - eller

    salsasås, köttfärsås, skivad banan och massor av ost. NU BLIR JAG HUNGRIG :@

    Den köpta pizzan består av räkor, skinka tomat och ost.

  • sikaal 22 januari 2010

    Behövs inga döda djur!:D
    Under många år hade jag bara tomatsås, oliver, syltlök och massa ost på familjens pizzor.(L) Det var innan det fanns pizzerior här!

  • zimple 22 januari 2010

    Jag finhackar paprika i såsen för att lura 2-åringen. (Y) Sedan vitlök, skinka. Och till sist: Pesto o Mozzarella! :-)

  • Vetebullen 22 januari 2010

    Här blir det rester från viltkött, purjolök, vitlök, paprika, tomater, riven ost och en god hemkokt tomatsås med klassiska pizzakryddor i. :) En vild pizza kan man säga (Y)(Y) Gotti, gotti
    ....och nsaturlitvis en god kall öl till...(Y)(Y)

  • FruAst 22 januari 2010

    Pizza det var ett tag sen, tur att man kan lägga saker i olika rutor, så att jag kan få det jag tycker om och ungarna kan hålla sig till mer klassiska ingredienser. Ja vi kör döda djur på! Rökt skinka eller så, färska champ, räkor, annanas. Tager vad man haver! Orkar man inte koka tomatsåsen själv finns det pastasåser som är rätt okej! Och så kålsallad, en favorit året runt!

  • boz1965 22 januari 2010

    Helt rätt Gnurfen - pizza utan döda djur är inte riktigt samma sak... :p

  • Maarden 22 januari 2010

    Nej, inte på pizzan. Men gärna en död häst på kvällsmackan :p

    Skrivet av Gnurf den 22 jan 2010

    Inga döda djur överhuvudtaget!?? :D

    Skrivet av Maarden den 22 jan 2010

    Tomatsås och ost, *schwosch* in i ugnen. När pizzan är klar lägger jag på isbergssallad, färsk gurka, oliver, rå lök och tomat.

  • Mistys 22 januari 2010

    Bottna med tomatsås och mozarella sen oregano , ev svarta oliver och riven ost. In i ugnen! När den kommer ut skyndar man sig att toppa med parmaskinka och ruccola. Då liksom smälter ruccolan och skinkan av värmen såååå gott. Droppa olivolja över, servera. Det ska också vara ett ägg i degen. Detta är vår Italienska grannes recept som han tagit med sig från Italien. Hans mamma( bor fortfarande i Italien) har alltid ägg i pizzadegen. Blir jättebra (Y) Han ställer också in plåten i ugnen i förväg så den är varm när pizzan läggs på plåten. Ger en knaprigare pizzabotten!

  • idea_ 22 januari 2010

    Den här tråden påminner mig om hösten efter att jag blivit allergisk mot tomater i färsk form... Var i tonåren, syrran var aldrig hemma, pappa blåvägrade äta färska grönsaker ("man ska inte äta upp djurens foder", bonnungar :o) och jag kunde inte äta dom, hur goda jag än tyckde dom var. Trotts det envisades pappa med att sätta sex tomatplantor. Mamma och jag försökte förmå honnom att bara köpa två, men icke sa nicke... Nåväl, den hösten stod jag med gummihandskar och skållade tomater, kokade tomatsås, tomatsoppa, hemgjorda krossade tomater med mera i timmtal. Tur att vi hade tre frysar där jag växte upp, men det året behövde vi inte köpa nån tomatprodukt utom ketchup (som vi på den tiden inte hade nåt recept på. Ni må tro att jag inte ville se åt en tomat på ett tag efter det...

  • kareng 22 januari 2010

    gud va gott allt låter
    men jag uppskattar mina våra egna hemmagjorda pizzor ofta med köttfärs i base med tomat sen e det kylskåpsrensning man tager vad man haver gäller den mesta matlagning i vårt hem förutom helger prövar gärna nåt nytt även pizza

  • jas65 22 januari 2010

    Tonfisk, sardeller, mozzarelli ost och ruccola sallad. Men degen skall jäsa över natten då jag gör den och bara lite jäst utrörd i kallt vatten. Tomatsåsen skall kokas 4 timmar med färska tomater, socker, färskbasilika.

    Mvh
    Bra tråd att höfta vidare på
    Anders

  • jimboz 22 januari 2010

    Om man vill ha levande djur på pizzan så kan jag rekommendera Ostron och Musslor . En och annan daggmask har väl kommit på tal men ännu inte riktigt letat sig fram ännu.. :)

  • sannavire 22 januari 2010

    Tomatsås, mozzarella, parmaskinka och när jag har tagit pizzan ur ugnen så häller jag över min blandning av olja, vitlök(pressad), sambal och salt. MUMS:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.