Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Min FAVORITPIZZA...

  • Boctor 25 januari 2010

    Testade en ny tomatsås idag, med helt nya kryddor. Stötte i en mortel fänkålsfrön, kummin (brödkummin, inte spiskummin), vitlökspulver, lökpulver, paprikapulver, svartpepparkorn, oregano och basilika. Det gav en intressant smak åt tomatsåsen, och efter att jag använde samma blandning i köttfärsen jag använda som pålägg blev det riktigt finemang. Sedan blev det också paprika, fänkål och purjo på pizzan. Jag blev mycket positivt överraskad (Y)

  • matmarie 25 januari 2010

    Ååååå så många uppslag jag fick nu!! Så nu blir det hemmapizza framöver!! TACK ALLA!!!(Y)

  • jimboz 25 januari 2010

    Jag är riktigt förtjust i Boxholms gräddost på Pizzan. Jag tycker att den smälter perfekt och gör råttvisa åt allt annat på pizzan..

  • Ulrika91 25 januari 2010

    Jag har alltid Min tomatsås (recept finns bland mina recept), inge jäkla smaklös tomatpure eller ännu värre KETCHUP. Usch nej. Smakstark tomatsås ska det vara. Jag gillar både hög (som pojkvännens familj gör) tunn botten och att använda libabröd (som vi gör ibland).

    På pizzan har jag tomtatsås, vitlök/chili, champinjoner, och ett måååste gorgonzola, eller annan mögelost.
    Hahaha mamma skojade för fem minuter sedan om att jag följer efter allting som luktar gorgonzola. Hon värme pizza i micron och hela köket luktade härligt av denna ost. Jag automatiskt följde efter henne, bara för att kolla läget.(L) Det luktar ju så gott.

    Hursomhelst, jag varierar alltid vad jag har på, men en god kall sås och en pizzasallad är alltid gott. Sen är det även gott att ha små klickar pesto på, även färsk ruccola etc. Åh vi bara måste äta pizza snart! Tyvärr är vi inne på en soppvecka så jag får allt ta o hålla mig till nästa vecka!

  • Lisa35 25 januari 2010

    En supergod och snabb pizza som vi gör ofta är denna!!
    Libapizza

  • Jenny72 25 januari 2010

    Min favo pizza är med stark hemmagjord tomatsås (med vitlök), bacon skivor, getost och mozzarella.....sen är det bara på med rucculan och ringla över honung och balsamico! Mmmmm(L)

  • Gnurf 25 januari 2010

    Å glöm inte att det går superbra att frysa pizzadeg...i fredags gjorde jag deg för 8 pizzor...å 6 bullar åkte in i frysen. Så slipper man göra ny deg varje gång å det går fort när man blir pizzasugen...(Y)

  • Erajscha 25 januari 2010

    På köpepizza gillar jag fläskfilé, lök och champinjoner (helst inte färska faktiskt) och gärna bea att doppa kanterna i.

    På hemgjord pizza gillar jag lök, bacon, majs och burkchampinjoner.

    Jag gör alltid tomatsåsen själv med lök, vitlök, oregano och lite timjan.

  • stallperso 28 januari 2010

    skinka, ost, tomatsås, ananas, oregano, en hawaii helt enkelt :D

  • Majainorr 28 januari 2010

    Lägger på lite av varje av det som finns hemma.
    Brukar bli lite köttfärsås, kassler, choritzo, lök, ananas och gärna om jag har rester på beasås.
    Tomatsåsen består av vatten, olja, tomatpuré och pizzakrydda.
    Och gärna Wästerbottensost på. (Y)

  • amoz 28 januari 2010

    Jag brukar göra en pizza på långpannan med en deg gjord på mjöl,smör,gräddmjölk och bakpulver. Sen lägger jag färska skivade tomater runtom. Gör sedan en champinjonstuvning som jag breder ut i mitten, strö på strimlad purjolök,rökt skinka och paprika. Överst fördelar jag ut någon god ost i små tärningar och krydda med vitlökspulver,chilipulver och oregano. Enkelt och gott!

  • Lenkan 28 januari 2010

    Hemgjord tomatsås med mycket oregano och vitlök, strimlad skinka, lök, champinjoner och mozzarella är favoriten hemma.

    Äter inte från pizzerior i Sverige, men när jag är på Sicilien så är det pizza med stark salami och mozzarella som gäller, eller mozzarella, breasola, ruccola och parmesan (Y)

  • zudette 28 januari 2010

    Falukorv, paprika, lök och champinjoner - tomatsås av det allra enklaste slaget - tomatpuré, ketchup o chilisås ihopblandat och kryddat med vitlök och de "klassiska" pizzakryddorna! Superenkelt och supergott!

  • Gnurf 28 januari 2010

    Falukorv på pizzan...ja det har jag faktiskt aldrig provat :D Säkert gott...korv är syndigt gott. Limpmackor med tjocka falukorvskivor ovanpå kaviar....*dregel dregel* (L)

    Men nu var det ju Pizza det handlade om.

  • mikaelaholmlund 28 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 25 jan 2010

    Å glöm inte att det går superbra att frysa pizzadeg...i fredags gjorde jag deg för 8 pizzor...å 6 bullar åkte in i frysen. Så slipper man göra ny deg varje gång å det går fort när man blir pizzasugen...(Y)



    Hur tinar du degen då bäst? Tar du fram den på morgonen, eller fungerar micron okej?

  • jimboz 28 januari 2010

    Jag vet inte varför det är så poppis att ha mozzarella på Pizzan då den är helt smaklös den osten..
    Köp gräddost istället , resten kan man ha på mackorna eller tacos eller gratängen eller ge hunden eller frys in. Den riktiga mozzarellan görs på buffelmjölk och den är dyr.

  • lenaladde 29 januari 2010

    Mums för hemmagjord pizza! :p
    Jag brukar lägga på
    soltorkad tomat
    pesto
    vitlök
    rosmarin
    körsbärstomater
    hyvlad parmesan
    mozzarellaost
    droppa lite god olivolja över
    *slurp*
    (Y)

  • lenaladde 29 januari 2010

    Skrivet av lenaladde den 29 jan 2010

    Mums för hemmagjord pizza! :p
    Jag brukar lägga på
    soltorkad tomat
    pesto
    vitlök
    rosmarin
    körsbärstomater
    hyvlad parmesan
    mozzarellaost
    droppa lite god olivolja över
    *slurp*
    (Y)


    Glömde ju rödlök och färska champinjoner :)

  • zudette 29 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 28 jan 2010

    Falukorv på pizzan...ja det har jag faktiskt aldrig provat :D Säkert gott...korv är syndigt gott. Limpmackor med tjocka falukorvskivor ovanpå kaviar....*dregel dregel* (L)

    Men nu var det ju Pizza det handlade om.


    Korv är ALDRIG fel! Jag bjöd min blivande man på falukorvspizza på en av våra första dater och han tycket det var gott och han är kvar än...(L)

    .........men korv och kaviar.... Visst har du skrivit fel!!????????

  • JennyV 29 januari 2010

    Något som är gudomligt gott på pizza är kronärtskockor!!! (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.