Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

mkt pressad potatis över

  • majamia 15 november 2009

    Är det bara till att blanda med ägg och steka. Tänkte mig någon typ av potatisplätt till oxfilén som vi ska äta ikväll.
    Tacksam för alla förslag!
    :D:D

  • The_mama97mia 15 november 2009

    mmm eller lyxa till det lite, blanda presset med äggulor o gör typ pommes duchesse till oxfilén...

  • Mistys 15 november 2009

    Eller gör kroppkakor (Y) Sååå gott ! Jag gör alltid det i mellandagarna då jag alltid lyckas få potatis över efter julafton :o

  • The_mama97mia 15 november 2009

    Skrivet av Misty09 den 15 nov 2009

    Eller gör kroppkakor (Y) Sååå gott ! Jag gör alltid det i mellandagarna då jag alltid lyckas få potatis över efter julafton :o


    Kroppkakor och oxfilé? hmmm... *ler*

  • boz1965 15 november 2009

    Skrivet av mama97mia den 15 nov 2009

    mmm eller lyxa till det lite, blanda presset med äggulor o gör typ pommes duchesse till oxfilén...


    Duchesse tycker jag låter som en bra idé.

    Eller så kan du göra kroketter...

  • Mistys 15 november 2009

    Skrivet av mama97mia den 15 nov 2009

    Skrivet av Misty09 den 15 nov 2009

    Eller gör kroppkakor (Y) Sååå gott ! Jag gör alltid det i mellandagarna då jag alltid lyckas få potatis över efter julafton :o


    Kroppkakor och oxfilé? hmmm... *ler*


    ja inte tillsammans, men det trodde jag dom flesta förstod eller....!

  • The_mama97mia 15 november 2009

    Skrivet av Misty09 den 15 nov 2009

    Skrivet av mama97mia den 15 nov 2009

    Skrivet av Misty09 den 15 nov 2009

    Eller gör kroppkakor (Y) Sååå gott ! Jag gör alltid det i mellandagarna då jag alltid lyckas få potatis över efter julafton :o


    Kroppkakor och oxfilé? hmmm... *ler*


    ja inte tillsammans, men det trodde jag dom flesta förstod eller....!


    *fniss* jag kunde inte låta bli att skoja lite, sorry...

  • maria_wijk 15 november 2009

    Hoppas du fick till något till oxfilén.

    En annan sak man kan göra om man har mycket pressad potatis över är ju potatismos.

  • Countrygirl 16 november 2009

    potatisbullar med stekt fläsk och lingon. God vardagsmat man sällan tar sig tid till.

  • majamia 16 november 2009

    Tack för alla trevliga tips :D

    Det blev pressadpotatis blandad med philadelfiaost gräslök och äggulor samt salt och peppar. Jag formade det till bullar som jag panerade med sesamfrön och sen in i ugnen.
    Det blev mycket gott!
    Ha en bra dag! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.