Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mumsig spaghettilåda

  • 20 januari 2005

    här kommer ett trevligt litet recept på en god o ganska snabb spaghettilåda:Ingridienser(4 pers):400 g falukorv i skivor4 port spaghettica 2 dl riven ost + ost i skivorca 2 medelstora tomaterknorr pastakryddaGör så här: 1.Koka spaghettin och häll sedan av vattnet. 2.lägg hälften av spaghettin i en ungnssäkeer form. lägg korvskivorna i ett lager ovanpå spaghettin. strö på ost och krydda.3.Häll på resten av spaghettin, osten och lägg tomatskivorna överst. 4. Lägg ostskivor i ett lager på tomaterna och krydda litet till. 5. Stoppa in i ugnen på 200 grader. 6. det är klart när osten har gratinerats (efter ca 15-29 minuter) 7. Servera!!!!! (mums)

  • gittan1956 10 oktober 2008

    Hej varför lägger du inte in detta recept verkar ju jätte gott jag tänker göra det främöver så jag sparar det i min kokbok lägger kanske ut det oxå
    mvh gittan
    400 g falukorv i skivor
    4 port spaghetti
    ca 2 dl riven ost + ost i skivor
    ca 2 medelstora tomaterknorr pastakrydda
    Gör så här: 1.Koka spaghettin och häll sedan av vattnet.
    2.lägg hälften av spaghettin i en ungnssäkeer form.
    lägg korvskivorna i ett lager ovanpå spaghettin. strö på ost och krydda.
    3.Häll på resten av spaghettin, osten och lägg tomatskivorna överst.
    4. Lägg ostskivor i ett lager på tomaterna och krydda litet till. 5.
    Stoppa in i ugnen på 200 grader.
    6. det är klart när osten har gratinerats (efter ca 15-29 minuter) 7. Servera!!!!! (mums)

  • Smulpajen 10 oktober 2008

    Oj vilken gammal tråd..:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.