Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

När ingen vill gå in från trädgården för att laga lunch...

  • majamia 22 maj 2009

    Vad gör ni för snabba och goda luncher? :D

  • kickiekblad 22 maj 2009

    Brukar göra en omelett eller en paj:)

  • MatAnders 22 maj 2009

    Laga maten ute och tänd grillenbehöver ju inte vara så avancerat, grilla några korvar,hamburgare bara.

  • MosterNettan 22 maj 2009

    (H)
    Gör picknick-mat innan ni går ut i trädgården. Packa en korg och ha picknick i trädgår´n.
    Paj, sallad, wraps, matiga mackor t ex.

  • zonale 22 maj 2009

    Sallader och pajer som är bra att förbereda är favoriter här....(Y)

  • osita 22 maj 2009

    Creps i alla dess smak varianter brukar sitta fint och kan göras iordning i förväg.
    Idag finns ju färdig-grillade kycklingar i kyldisken med lååång hållbarhet, brukar ha en hemma, 10 minuter i micron och färdigt. Potatis i ugnen eller bakad i micron och en sallad. :p
    Kall Pastasallad med grillad kyckling bitar, pasta, salladsblad, purjolök, majs, annanas. Ihopjoxat med sås av gräddfil/majonäs och gräslök. servera med baguette (Y)

    Pitabröd med härliga fyllningar.

    Glass till efterätt

  • poffa 22 maj 2009

    Pasta är ofta en enkel rätt, och följer man den italienska stilen så räcker det med bara 3-4 ingredienser så blir det lättlagat och hyfsat snabbt... :)

    Men kom ihåg, Italien är såå mycket mer än bara pasta..

  • mafia 22 maj 2009

    Jag brukar röra ihop en burk tonfisk med lite creme fraiche, lite majonäs, några oliver och krydda med vad jag känner för just då. Sen brer jag ut röran på några tortillabröd, lägger ytterligare bröd över och steker i stekpanna. det går jättefort och är gott.

  • lena4 22 maj 2009

    Här fick var och en göra kylskåpstädning av rester .
    Perfekt städning. Sallad, lasagne, falukorv med mos,och en hårdmacka.

  • Chillfors 22 maj 2009

    Tar ju inte lång tid att bara springa in och (eller fixa iordning innan man går ut) bre några smörgåsar.. Sällan jag orkar ställa mig och laga mat två gånger om dagen, (vare sig jag är i trädgården eller inte :) ), och bara göra mackor är väldigt enkelt och gott! speciellt om du har hembakat bröd också :)

  • majamia 22 maj 2009

    TAck för alla bra tips! Jag har ett utekök som jag borde använda oftare. Det är ofta så att ingen av oss vill avbryta trädgårdsarbetet och äta måste man ju så det är alltid bra med snabba enkla tips. Det blir ofta så här att man gör vissa rätter ett tag och sen tröttnar vi och glömmer av och så har det varit med omelett här tex men nu är jag sugen på det igen.
    Idag blev det varma mackor med rester på, gott!
    Ännu en härlig dag har vi fått! :D
    Älskar att få tillbringa dagarna i trädgården (L)

  • redd 22 maj 2009

    köp ett gasolkök så kan du föra det mesta

  • Lotten_J 23 maj 2009

    En vanlig enkel sillunch med kokt potatis, kokta ägg samt en gräddfilssås med gräslök o en touch av lite kaviar för att förhöja smaken. Vill man inte stå inne o fixa mat så håller jag med MatAnders om att då grillar man ngt enkelt.

  • Babzan 23 maj 2009

    Eller går till baren och köper en Hummelstaspecial:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.